نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorرهی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorسرافراز خباز, روح الهfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T18:21:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T18:21:58Z
dc.date.available1402-04-20T18:21:57Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T18:21:58Z
dc.date.issued2022-12-22en_US
dc.date.issued1401-10-01fa_IR
dc.date.submitted2022-02-14en_US
dc.date.submitted1400-11-25fa_IR
dc.identifier.citationنظری, محمد مهدی, رهی, عباس, سرافراز خباز, روح اله. (1401). تأثیر پارامترهای لایه‌چینی بر روی رفتار ارتعاشی شفت کامپوزیتی هیبریدی دوار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(10), 2277-2296. doi: 10.22060/mej.2022.21101.7378fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.21101.7378
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4970.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005047
dc.description.abstractیک شفت کامپوزیتی دوار می‌تواند برای انتقال قدرت در صنایع مربوط به ماشین آلات دوار استفاده شود. در مقایسه با یک شفت انتقال قدرت فلزی مرسوم، یک شفت انتقال قدرت کامپوزیتی، معمولاً دارای فرکانس‌های طبیعی و سرعت‌های بحرانی بالاتری است. در این مقاله ابتدا در حالت دوار، نتایج المان محدود یک شفت کامپوزیتی 8 لایه کربن/ اپوکسی در حالت دو دیسک فولادی در وسط به صورت متقارن و قطرهای مختلف با نتایج پژوهش پیشین مقایسه شده و صحت نتایج تأیید می‌شود. سپس یک شفت کامپوزیتی توخالی هیبریدی 8 لایه از جنس کربن/ اپوکسی و شیشه/ اپوکسی با دو دیسک فولادی که روی تکیه‌گاه‌های ارتجاعی قرار دارد، مدل‌سازی می‌گردد. با بکارگیری معادلات لاگرانژ، معادلات حرکت شفت کامپوزیتی هیبریدی با استفاده از تئوری تیر مدول معادل اصلاح شده بدست می‌آیند. با کدنویسی در متلب و حل عددی، نمودار دامنه بر حسب فرکانس در حالت چرخان بدست می‌آید و با نتایج شبیه‌سازی شفت کامپوزیتی در انسیس مقایسه شده و صحه‌گذاری انجام می‌گیرد. در نهایت تأثیر پارامترهای لایه‌چینی مانند زاویه الیاف و ترتیب استفاده از کربن/ اپوکسی و شیشه/ اپوکسی بر روی فرکانس‌های طبیعی بررسی می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1739
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.21101.7378
dc.subjectشفت کامپوزیتی هیبریدیfa_IR
dc.subjectلایه‌چینیfa_IR
dc.subjectیاتاقان ارتجاعیfa_IR
dc.subjectدیاگرام کمبلfa_IR
dc.subjectسرعت بحرانیfa_IR
dc.subjectکنترل ارتعاشات و صداfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleتأثیر پارامترهای لایه‌چینی بر روی رفتار ارتعاشی شفت کامپوزیتی هیبریدی دوارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue10
dc.citation.spage2277
dc.citation.epage2296
nlai.contributor.orcid0000-0002-7123-1741


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد