• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم آبزی پروری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم آبزی پروری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی بازاریابی محصولات شیلاتی با اولویت بندی عوامل موثر بر مصرف کنندگان ماهی: مطالعه موردی شهرستان بابلسر

    (ندگان)پدیدآور
    مسلمی, مهرانرحیمی, محمدعلیعابدی, روزبهحسینی, سید ولی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    414.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه و بررسی عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان، باعث دستیابی به شناخت و درک رفتار آن ها می گردد که بازاریابان تنها در این صورت می توانند، محصولی منطبق با خواسته های مصرف کنندگان را عرضه و حداکثر رضایت آن ها را تأمین کنند. از این رو در تحقیق حاضر عوامل موثر بر مصرف ماهی در بین ساکنین شهرستان بابلسرمورد بررسی قرار گرفت. داده ها از طریق مصاحبه حضوری و به‌صورت تصادفی- پیمایشی در مراکز خرید، بازارها، اداره‌ها و دیگر نقاط شهر بابلسر بر حسب سهم مناطق سه گانه شهرداری به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه‌بندی شده، جمع آوری شدند. با توجه به حجم جامعه 91679 خانواری شهر بابلسر، تعداد نمونه مناسب با استفاده از فرمول کوکران، 110 خانوار به دست آمد. نتایج نشان داد که بیشتر افراد مورد بررسی بین 10 تا 20 کیلوگرم ماهی مصرف می کنند. همچنین با اطمینان 95 درصد می‌توان ادعا نمود که عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان در بازاریابی ماهی موثر است. داده ها در زمینه ویژگی های جمعیت شناختی و رفتار خرید مصرف کنندگان به دست آمد. نتایج نشان داد که تازگی ماهی به عنوان مهم ترین عامل و زحمت دار بودن ماهی تازه نسبت به بسته بندی به عنوان کم اهمیت ترین عامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان ماهی محسوب می شوند.
    کلید واژگان
    بازاریابی
    مصرف کنندگان ماهی
    تازگی ماهی
    بازار

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    انجمن آبزی پروری ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه شیلات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، جویبار، ایران.
    موسسه غیرانتفاعی تجن، قائمشهر، ایران.
    موسسه غیرانتفاعی تجن، قائمشهر، ایران.
    موسسه غیرانتفاعی تجن، ساری، ایران.

    شاپا
    2322-5351
    URI
    http://www.aquaculturesciences.ir/article_88453.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/99219

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب