بررسی بازاریابی محصولات شیلاتی با اولویت بندی عوامل موثر بر مصرف کنندگان ماهی: مطالعه موردی شهرستان بابلسر
(ندگان)پدیدآور
مسلمی, مهرانرحیمی, محمدعلیعابدی, روزبهحسینی, سید ولینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه و بررسی عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان، باعث دستیابی به شناخت و درک رفتار آن ها می گردد که بازاریابان تنها در این صورت می توانند، محصولی منطبق با خواسته های مصرف کنندگان را عرضه و حداکثر رضایت آن ها را تأمین کنند. از این رو در تحقیق حاضر عوامل موثر بر مصرف ماهی در بین ساکنین شهرستان بابلسرمورد بررسی قرار گرفت. داده ها از طریق مصاحبه حضوری و بهصورت تصادفی- پیمایشی در مراکز خرید، بازارها، ادارهها و دیگر نقاط شهر بابلسر بر حسب سهم مناطق سه گانه شهرداری به صورت نمونه گیری تصادفی طبقهبندی شده، جمع آوری شدند. با توجه به حجم جامعه 91679 خانواری شهر بابلسر، تعداد نمونه مناسب با استفاده از فرمول کوکران، 110 خانوار به دست آمد. نتایج نشان داد که بیشتر افراد مورد بررسی بین 10 تا 20 کیلوگرم ماهی مصرف می کنند. همچنین با اطمینان 95 درصد میتوان ادعا نمود که عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان در بازاریابی ماهی موثر است. داده ها در زمینه ویژگی های جمعیت شناختی و رفتار خرید مصرف کنندگان به دست آمد. نتایج نشان داد که تازگی ماهی به عنوان مهم ترین عامل و زحمت دار بودن ماهی تازه نسبت به بسته بندی به عنوان کم اهمیت ترین عامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان ماهی محسوب می شوند.
کلید واژگان
بازاریابیمصرف کنندگان ماهی
تازگی ماهی
بازار
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
انجمن آبزی پروری ایرانسازمان پدید آورنده
گروه شیلات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، جویبار، ایران.موسسه غیرانتفاعی تجن، قائمشهر، ایران.
موسسه غیرانتفاعی تجن، قائمشهر، ایران.
موسسه غیرانتفاعی تجن، ساری، ایران.




