نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی‌نژاد, مریمfa_IR
dc.contributor.authorصلواتی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorنسیمی, محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-19T17:04:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-09T17:04:57Z
dc.date.available1402-03-19T17:04:56Zfa_IR
dc.date.available2023-06-09T17:04:57Z
dc.date.issued2022-09-23en_US
dc.date.issued1401-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-04-16en_US
dc.date.submitted1401-01-27fa_IR
dc.identifier.citationعلی‌نژاد, مریم, صلواتی, شهرام, نسیمی, محمد علی. (1401). طراحی و اعتبارسنجی الگوی نگرش مصرف‌کنندگان خودروهای لوکس خارجی با رویکرد تحلیل مضمون و مدلسازی ساختاری تفسیری. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 5(3), 201-218. doi: 10.22034/jiba.2022.51148.1877fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2022.51148.1877
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_14711.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/983388
dc.description.abstractبازار خودروهای لوکس یکی از حوزه‌های تجاری است که تراکنش مالی بسیار زیادی دارد بنابراین رقابت در این صنعت را بسیار جذاب کرده است. از سوی دیگر قواعد حاکم بر خرید و فروش خودروهای لوکس با سایر کالاها و خدمات متفاوت است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی بومی برای سنجش نگرش مصرف‌کنندگان خودروهای لوکس خارجی در ایران انجام شده است. مطالعه حاضر از منظر هدف یک پژوهش بنیادی است که با روش آمیخته صورت گرفته است. همچنین از نظر روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها یک پژوهش پیمایش مقطعی است. جامعه آماری بخش کیفی شامل 19 نفر از خبرگان تجربی و نظری در حوزه مورد مطالعه است. در بخش کمی نیز از دیدگاه 400 نفر از مشتریان خودروهای لوکس خارجی استفاده شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه می‌باشد. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضمون، مدلسازی ساختاری تفسیری و حداقل مربعات جزئی استفاده گردیده است. نتایج نشان داده است مدیریت تجربه مشتری و مدیریت کیفیت قطعات و ایمنی خودروهای لوکس به عنوان متغیرهای مستقل هستند. این عوامل بر منزلت و جایگاه اجتماعی، انحصارطلبی مصرف‌کنندگان، به‌کارگیری توانمندی فناورانه و آپشن‌های کاربردی خودروهای لوکس تأثیر می‌گذارند. این متغیرها نیز ارزش ادراک‌شده برند و بازاریابی خودروهای لوکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در نتیجه درگیری مشتریان و اعتماد و رضایت آن‌ها افزایش خواهد یافت. در نهایت رضایت، اعتماد و درگیری مصرف‌کننده بر نگرش مصرف‌کننده تأثیرگذار خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent827
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2022.51148.1877
dc.subject"؛ نگرش مصرف‌کنندگان"؛ خودروهای لوکس"؛ قصد خرید"؛fa_IR
dc.subject"؛ رویکرد آمیخته"fa_IR
dc.subjectرفتار مصرف کننده در بازاریابی بین المللیfa_IR
dc.titleطراحی و اعتبارسنجی الگوی نگرش مصرف‌کنندگان خودروهای لوکس خارجی با رویکرد تحلیل مضمون و مدلسازی ساختاری تفسیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage201
dc.citation.epage218


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد