دوره 18, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
درک معلمان از اجرای اهداف ساحت علم و فناوری و برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری علوم-تجربی در دوره ابتدایی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)این پژوهش با هدف بررسی چگونگی درک معلمان از اجرای اهداف ساحت علم و فناوری و برنامۀ درسی حوزۀ تربیت و یادگیری علومتجربی در دورۀ ابتدایی انجام شد. روش پژوهش پدیدارشناختی و گروه هدف، شامل معلمان مناطق 19 گانۀ شهر تهران بود ...
-
الگوی تربیت عقلانی از منظر فارابی با تأکید بر عقل عملی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)هدف کلی از انجام این پژوهش، ارائۀ یک الگو، شامل اهداف، اصول و روشهای تربیت عقلانی فارابی در حیطۀ عقل عملی است. در این پژوهش گردآوری اطلاعات از طریق مطالعۀ مجموعۀ آثار فارابی و کتابهایی در زمینۀ نظریّات تربیتی فارابی به ...
-
طراحی الگوی مدرسۀ سالم و میزان تطابق آنها از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی مدرسۀ سالم و بررسی میزان مطابقت آنها با وضعیت موجود از دیدگاه عوامل مدرسه (مدیران و معلمان) است. این پژوهش به لحاظ روششناسی از نوع ترکیبی (آمیخته) است، این پژوهش در دو گام کیفی و کمّی ...
-
مقایسه ی انعطافپذیری، خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی دانشآموزان تکزبانهی فارسی زبان و دو زبانهی عرب_ فارسی زبان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)دوزبانگی از عوامل تأثیرگذار بر تواناییهای شناختی و زبانی است و بررسی اثر این پدیده بر انعطافپذیری، خلاقیت هیجانی و شناختی دانشآموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این پژوهش با هدف مقایسۀ انعطافپذیری، خلاقیت ...
-
اثربخشی سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور بر ثبات قدم و امید تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)این پژوهش با هدف اثربخشی سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور بر ثبات قدم و امید تحصیلی دانشآموزان انجام شد. طرح پژوهش، نیمهآزمایشی و به شیوۀ پیشآزمون_ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری در این تحقیق را تمامی دانشآموزان ...
-
شناسایی و اعتبارسنجی پیشایندها، پیامدها و موانع رهبری آموزشی بینشمند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی آمیخته
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2022-10-23)هدف این پژوهش، شناسایی و اعتبارسنجی پیشایندها و پیامدهای رهبری آموزشی بینشمند و شناسایی و رتبهبندی مهمترین موانع اجرای این شیوۀ رهبری در مدارس ابتدایی شهر مشهد با روش آمیخته بود. مشارکتکنندگان بخش کیفی 23 نفر از استادان ...



