شناسایی و رتبهبندی مولفه های موثر در ارزیابی عملکرد دانش گران شرکت های دانشبنیان (مطالعه موردی: یک شرکتICT)
(ندگان)پدیدآور
باقری, مسلمحسن پولادیمهرداد کیانینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه اهمیت سازمانهای دانشبنیان، با توجه به جایگاه راهبردی آن ها بهعنوان یکی از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی و نقش اساسی آنها در رفع نیازهایکشور در شرایط تحریم، بسیار افزایش یافته است.در این میان، با توجه به منحصربهفرد بودن و اهمیت بالای مهارتها و تخصصهای انسانی در این سازمانها، توجه به خصوصیات روانی کارکنان و احساس رضایتی که از روابط و تعامل دوجانبه با سازمانها دارند شرط لازم برای دستیابی به اهداف سازمانهای دانشبنیان است که در این میان هرچه سطح نخبگی و میزان وابسته بودن کسب-وکار شرکت به کارکنان دانشمحور بیشتر باشد مفهوم ارزیابی عملکردپررنگترخواهد شد. با توجه به نبود یک مدل جامع برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی، پژوهش گران در این مطالعه با استفاده از روش تحقیق آمیخته اکتشافی (روش گروه کانونی در بخش کیفی و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در بخش کمی)، در یک شرکت دانشبنیان در حوزهی فنآوری اطلاعات و ارتباطات ، به تبیین معیارهای ارزیابی عملکرد این دانشگران پرداختهاند که در نتیجه، 35 شاخص ارزیابی عملکرد و وزن هر یک از آنها، بهدست آمد. نتایج این پژوهش میتواند در نظامهای جذب، عملکرد و جبران خدمات دانش گران سازمان، مورد استفاده قرار گیرد.
کلید واژگان
ارزیابی عملکردشرکتهای دانشبنیان
دانش گران
گروه کانونی
تحلیل سلسله مراتبی
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01




