نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکارخانه, مریمfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی حصاریان, محمد باقرfa_IR
dc.contributor.authorگل پور, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-12T21:00:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-05-02T21:00:02Z
dc.date.available1402-02-12T21:00:02Zfa_IR
dc.date.available2023-05-02T21:00:02Z
dc.date.issued2023-04-21en_US
dc.date.issued1402-02-01fa_IR
dc.date.submitted2022-04-28en_US
dc.date.submitted1401-02-08fa_IR
dc.identifier.citationکارخانه, مریم, میرزایی حصاریان, محمد باقر, گل پور, لیلا. (1402). ﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسی. مطالعات آموزش زبان فارسی, 8(13)fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_7154.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/967463
dc.description.abstractآزمون‏ها ‏ابزار مهمی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏جهت ارزیابی یادگیری و توانمندی فارسی‌آموزان هستند. روایی آزمون یکی از مهم‏ترین‏ عواملی است که ‏در ارزشیابی ‏آزمون‏ باید به ‏آن‏ توجه‏ کرد. هدف اصلی این پژوهش بررسی روایی محتوایی و ظاهری آزمون درک خواندن سطح تکمیلی فارسی‌آموزان غیرایرانی است. فرضیه‌ی این پژوهش بر این اصل استوار است که این آزمون از روایی ظاهری نامطلوب و روایی محتوایی مطلوبی برخوردار است. پرسش‌شوندگان این پژوهش ۱۰ مدرس آموزش زبان‌ فارسی به غیرفارسی ‌زبانان و ۲۴ نفر از فارسی‌آموزان دختر و پسر مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره ) با ملیت-های گوناگون در بازه سنی۳۰- ۲۰ است. در این پژوهش برای بررسی روایی آزمون‌ها از دو پرسشنامه‌ی آزمون‌های وابسته به ملاک ویرسما وجورس و نیز افزودن شاخص‌های تکمیلی، طبق مدل ساموئلز و نظریه سالیوا هاگیس استفاده شده‌است. دو مشخصه‌ی روایی محتوایی و ظاهری هر دو آزمون اندازه‌گیری شدند. نتایج آماری نشان‌ دهندة این موضوع بوده‌اند که این دو آزمون، از روایی محتوایی قابل قبولی برخوردارند اما روایی ظاهری مطلوبی ندارند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectآزمون مهارت خوانداریfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectفارسی ‏آ موزان ‏غیرایرانیfa_IR
dc.titleﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین الملل امام خمینی ( ره ) قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره ) قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین الملل امام خمینی ( ره ) قزوینfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue13


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد