تأثیر فرهنگ یادگیری بر یادگیری کارکنان در محیط کار به واسطهی توانمندسازی روانشناختی و اثربخشی مدیریتی
(ندگان)پدیدآور
رحیمنیا, فریبرزاحمدرضا کریمی مزیدیقاسم اسلامینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، بررسی پیشبینیپذیری یادگیری کارکنان در محیط کار از طریق فرهنگ یادگیری، به واسطهی توانمندسازی روانشناختی و اثربخشی مدیریتی است. به همین منظور پرسشنامهای کتبی متشکل از 33 گویه با استفاده از سنجههای استاندارد طراحی و 90 پرسشنامه در 15 شعبهی بانک اقتصاد نوین استانهای خراسان شمالی، جنوبی و رضوی بین کارکنان، توزیع و 83 مورد جمعآوری شد. نرخ پاسخگویی نهایی پس از حذف دو پرسشنامهی غیرقابل استفاده،90٪ بود. روایی سازی با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از 70/0 برای سازههای مختلف پرسشنامه، پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. از روشهای تحلیل همبستگی پیرسون، الگویابی معادلات ساختاری و تحلیل میانجیگری برای آزمون فرضیهها استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از این بود که توانمندسازی روانشناختی، متغیر واسطهای قدرتمندی برای پیشبینی اثر فرهنگ یادگیری بر یادگیری کارکنان در محیط کار است.
کلید واژگان
فرهنگ یادگیری در محیط کاریادگیری در محیط کار
توانمندسازی روانشناختی
اثربخشی مدیریتی
بانک اقتصاد نوین
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01




