الگوی هماهنگی راهبردهای نوآوری محصول و فرآیند براساس چارچوب ارزشهای رقیب
(ندگان)پدیدآور
اسکندری, محمدجعفر قیدرخلجانیسیدمحمد اعرابینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در ادبیات نوآوری، موضوع اتخاذ راهبردهای مختلف نوآوری به اینجا رسیده است که استفاده توأم از نوآوری محصول و فرآیند لازم است. ساز و کار این هماهنگی و انواع هر یک از این نوآوریها موضوع این مقاله است. هدف این مقاله، ارائه الگوی هماهنگی نوآوریهای محصول و فرآیند برای نیل به عملکرد برتر سازمانی است. بدین منظور، پس از ارائه چارچوب نظری پیشنهادی حاصل از مطالعه ادبیات موضوع، الگوی پیشنهادی در یک جامعه آماری متشکل از صنایع با فناوری بالا آزمون شده است. بدین صورت که با تعییین الگوی نوآوری محصول و فرآیند در هر واحد تحلیل، عملکرد واحدهای هماهنگ با الگوی پیشنهادی با واحدهای ناهماهنگ با این الگو مقایسه گردیده و مشاهده شده است که واحدهای هماهنگ، دارای عملکرد بهتری از واحدهای ناهماهنگ میباشند. در نهایت یک مدل رگرسیونی برای عملکرد به صورت تابعی از هماهنگی ارائه شده و در نهایت، نتایج نظری و پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی بیان گردیده است.
کلید واژگان
نوآوریراهبرد نوآوری
هماهنگی
نوآوری محصول
نوآوری فرآیند
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2011-09-231390-07-01
ناشر
موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
نوآوری در صنایع تبدیلی غذایی و کشاورزی کوچک و متوسط استان مازندران در شرایط همهگیری کووید-19
رحمانی فیروزی, رقیه؛ آقاجانی افروزی, علی اکبر؛ احمدی فیروزجائی, علی (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)چکیده مبسوط مقدمه و هدف: بحران همهگیری ویروس کووید-19، حیات و بقای کسبوکارهای کوچک و متوسط را مورد تهدید جدی قرار داده است. به طوری که آنها برای بقا و حیات خود در این دوران از رویکردهای گوناگونی از جمله رویکرد نوآوری ...
-
مرور سیستماتیک کارکردهای نظام نوآوری
خان محمدی, هادی؛ حاجیان حیدری, مجتبی؛ صادقی کیا, محمدعلی (دانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)Sharif University of Technology (Policy Research Institute), 2025-04-21)نوآوری موتور محرکه اقتصادی قرن 21ام است که در یک محیط ایزوله اتفاق نمیافتد. نوآوریها در نظامهای نوآوری رخ میدهند. نظامهای نوآوری مجموعهای از نهادها، سازمانها و روابط میان آنها هستند که برای تاثیرگذاری بر فرآیندهای ...
-
بررسی تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر نوآوری باز (مورد مطالعه: مراکز تحقیقاتی وزارت صنایع و علوم)
رمضانپور نرگسی, قاسم؛ داوری, علی؛ افراسیابی, راحله؛ زرگران یزد, بهار (سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2014-08-23)یکی از ملزومات عملکرد موفق سازمانها در دنیای رقابتی امروز، داشتن نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی است. یکی از مدلهای جدید برای نوآوری، مدل نوآوری باز (OI)است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر پیاده سازی نوآوری باز است. ...




