نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالیاسی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمنطقی, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorبامدادصوفی, جهانیارfa_IR
dc.contributor.authorمیرباقری, سید محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:49:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:49:17Z
dc.date.available1399-07-08T20:49:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:49:17Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-19en_US
dc.date.submitted1397-09-28fa_IR
dc.identifier.citationالیاسی, مهدی, منطقی, منوچهر, بامدادصوفی, جهانیار, میرباقری, سید محمد. (1397). بررسی راهبردهای همپایی شرکت‌های نوظهور در صنعت هوایی و دلالت‌هایی برای صنعت هوایی ایران. بهبود مدیریت, 12(4), 118-136.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_86907.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96688
dc.description.abstractهدف این مقاله این است که با استفاده از تجارب کشورهای دیگر و در نظر گرفتن اقتضائات جمهوری اسلامی ایران، الگوی همپایی در صنعت هوایی ایران با تأکید بر هواپیمای مسافربری ترسیم و راهبردها و اقدامات مورد نیاز در این مسیر شناسایی گردد. این کار با مطالعه تطبیقی و اکتشافی صنعت هوایی کشورهای چین، ژاپن، کانادا و برزیل که بازه زمانی برنامه‌های توسعه صنعت هوایی آنها به ما نزدیک‌تر بوده انجام شده است. راهبرد این مطالعه، چندموردی و روش تحقیق آن کیفی بوده که به دنبال روش‌ها و شیوه‌های جذب و همپایی فناوری کشورهای متأخر در صنعت هواپیمای مسافربری می‌باشد. در ابتدای مقاله، وضعیت 24 سال اخیر صنعت هوایی کشورهای مدنظر مورد بررسی قرار گرفت. برای این بررسی، مقالات پربازدید مرتبط با چهار کشور کانادا، برزیل، چین و ژاپن که از متأخرین در این صنعت هستند انتخاب و از هر کدام آنها در همپایی انجام‌شده، یک شرکت یا برند خاصی از هواپیما - شرکت‌های بمباردیر از کانادا و امبرائر از برزیل و برندهای C919 و ARJ21 هواپیما از چین و MRJ از ژاپن - ارزیابی و نتایج آن ارائه گردیده است. با بررسی موارد فوق، اقدامات قابلیت‌ساز کشورهای منتخب شناسایی و از طریق مقایسه تطبیقی با وضعیت ایران، فاصله فناوری کشور در این حوزه شناسایی شد. یافته‌ها حاکی است که به منظور اکتساب فناوری در کشورهای مورد بررسی بر سه عامل تحقیق و توسعه بومی، تمرکز بر صادرات و نهایتاً قابلیت‌سازی و ایجاد ظرفیت تأکید شده است.fa_IR
dc.format.extent426
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectاکتساب تکنولوژیfa_IR
dc.subjectمحصولات دارای فناوری‌های پیچیدهfa_IR
dc.subjectافست صنعتیfa_IR
dc.subjectصنعت ساخت هواپیمای مسافربریfa_IR
dc.titleبررسی راهبردهای همپایی شرکت‌های نوظهور در صنعت هوایی و دلالت‌هایی برای صنعت هوایی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی (ره)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی (ره)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت فناوری، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4
dc.citation.spage118
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد