نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعطار پور, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorکزازی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorالیاسی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبامداد صوفی, جهانیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:49:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:49:15Z
dc.date.available1399-07-08T20:49:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:49:15Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-29en_US
dc.date.submitted1397-10-08fa_IR
dc.identifier.citationعطار پور, محمد رضا, کزازی, ابوالفضل, الیاسی, مهدی, بامداد صوفی, جهانیار. (1397). مدل ارتقاء یادگیری فناورانه برای توسعه نوآوری دوسوتوان؛ مطالعه موردی صنعت فولاد کشور. بهبود مدیریت, 12(3), 45-69.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_81012.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96679
dc.description.abstractماهیت پیچیده و همواره در حال تغییر محیط سبب شده که نوآوری مهم‌ترین عامل حفظ و ارتقاء عملکرد شرکت‌ها باشد. در نگاهی جامع به آن، مفهوم نوآوری دوسوتوان مطرح شده که با تمرکز بر نوآوری بهره‌بردارانه به حفظ موقعیت رقابتی محصولات موجود و با توجه به نوآوری اکتشافی در پی دستیابی به بازارها و محصولات جدید است. یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی که در پیشینه دستیابی به این نوع از نوآوری و غلبه بر چالش‌های آن به ویژه در شرکت‌های تازه‌وارد مورد توجه بوده ارتقاء توانمندی فناورانه با استفاده از مکانیزم‌های یادگیری است. این پژوهش سعی داشته با ارزیابی اثربخشی این مکانیزم‌ها در صنعت فولاد کشور، برنامه‌های سیاستی مناسب برای ارتقاء آن را پیشنهاد نماید و به این منظور از تلفیق روش گروه متمرکز و شبکه عصبی مصنوعی استفاده شد. یافته‌ها که با استفاده از داده‌های طرح پیمایش نوآوری به دست آمده نشان داده‌اند یادگیری از طریق انجام کار مهم‌ترین مکانیزم یادگیری است که شرکت‌های فولادی باید به آن توجه نمایند. برای نوآوری بهره‌بردارانه، یادگیری از طریق کپی‌برداری و طراحی و برای نوآوری اکتشافی، یادگیری از طریق تعامل و جستجو در رده یعدی قرار دارند. در گام آخر نیز با مطالعه سیاست‌های این صنعت در سطح جهان، 20 ابزار سیاستی پیشنهاد و با نظر گروه متمرکز، هفت برنامه به عنوان مهم‌ترین اقدامات تأثیرگذار در یادگیری فناورانه شناسایی و پیشنهاد شده است.fa_IR
dc.format.extent1172
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectیادگیری فناورانهfa_IR
dc.subjectنوآوری بهره‌بردارانهfa_IR
dc.subjectنوآوری اکتشافیfa_IR
dc.subjectپیمایش نوآوریfa_IR
dc.subjectصنعت فولادfa_IR
dc.titleمدل ارتقاء یادگیری فناورانه برای توسعه نوآوری دوسوتوان؛ مطالعه موردی صنعت فولاد کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد