مرور دوره 8, شماره 24 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
بررسی اصول و ارزشهای حاکم بر راهبردهای رقابتی برمبنای ارزش های اسلامی (مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی استان خراسان جنوبی)
(موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی, 2014-06-22)در بازار اسلامی کسب سود و ثروت هدف نهایی نیست، بلکه هدف نهایی از هر فعالیت اقتصادی قرب الهی است. استراتژی حاکم در بازار مطلوب اسلام، استراتژی برد-برد است که در آن بنگاهها با همدیگر همکاری میکنند و در جهت رفع نیازهای جامعه ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت یا شکست شرکت های نوپای فناوری نانو در ایران
(موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی, 2014-06-22)فناوری های نوین و پیشرفته نقش اساسی در مزیت رقابتی کشورها ایفا می کنند. از جمله ی این فناوری های پیشرفته؛ فناوری نانو است که مورد توجه بسیاری از کشورها و سرمایه گذارانشان قرار گرفته است. در این راستا نقش شرکت های فعال در ...
-
خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در عمل: آیا شواهد آماری در ارتقای اثربخشی و کارآیی خط مشی های آموزش عالی کشور موثرند؟
(موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی, 2014-06-22)خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد رویکرد جدیدی به چرخه خط مشی گذاری عمومی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از شواهد مهم در این رویکرد آمارهای ملی است. بر این اساس آمار میتواند در صورت دقت و صحت در ...
-
توسعهی الگوی مفهومی تسهیل تجاریسازی اختراعات ثبت شده توسط افراد حقیقی: رویکرد نظریهی برخاسته از دادهها
(موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی, 2014-06-22)شواهد متعدد حاکی از آن است که علیرغم تعداد کثیر فن آوریهای جدید و نو، تنها درصد اندکی از آنها تجاری شده و به ایجاد کارآفرینی و رفاه عمومی منجر شدهاند. در این راستا، شناسایی و پایش عوامل مؤثر بر تجاریسازی ایدهها، ...