• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل نظام منتورینگ در کارکنان جدید الاستخدام (موردمطالعه: ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری)

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, سیده زینبقورچیان, نادرقلیجعفری, پریوشزمانی مقدم, افسانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.103 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    منتورینگ به عنوان یک عنصر کلیدی در توسعه فردی است که در جهت آموزش و ارتقای توانمندی افراد به ویژه کارکنان تازه وارد بکار گرفته می شود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و در زمره تحقیقات آمیخته قرار می گیرد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان اجرایی و داشگاهی در حوزه مدیریت آموزش عالی است که به روش گلوله برفی انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری می‌باشد که 222 نفر با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه-ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته بوده است. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از تحلیل مضمون و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از شناسایی چهار بعد مبانی و اصول منتورینگ (با دو مولفه بایسته‌های نهادی و بایسته‌های منتی و منتور)؛ فرایند (با سه مولفه طراحی و تدوین، اجرا و ارزیابی منتورینگ)، شایستگی‌ها؛ (با دو مولفه شایستگی‌های منتی و شایستگی های منتور) و محتوای منتورینگ (با دو مولفه آموزش‌های رفتار فردی و آموزش های رفتار سازمانی) بوده است. نتایج تحلیل عاملی نیز موید معنی‌داری ارتباط بین عناصر، مولفه‌ها و ابعاد مدل تحقیق می‌باشدکه این روابط در سطح آلفای 0.05 معنی‌دار است.
    کلید واژگان
    نظام منتورینگ
    مبانی منتورینگ
    فرایند منتورینگ
    شایستگی و محتوای منتورینگ

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2021-02-19
    1399-12-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت آموزشی،‌ دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، ایران.
    مدیر گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ایران
    مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی،‌ دانشکده مدیریت و اقتصاد،‌ دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، ایران

    شاپا
    2676-7112
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/qjimdo.2021.240039.1341
    http://www.qjimdo.ir/article_169071.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/963234

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طراحی مدل نظام منتورینگ کارکنان جدید الاستخدام (موردمطالعه: ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری) 

      حسینی, سیده زینب؛ قورچیان, نادرقلی؛ جعفری, پریوش؛ زمانی مقدم, افسانه (دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت, 2021-02-19)
      زمینه و هدف: هدف اصلی این تحقیق طراحی مدل نظام منتورینگ کارکنان جدید الاستخدام ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری است. روش ­شناسی: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و در زمره ...

    • نگاهی مفهومی به منتورینگ الکترونیکی: با روش فراترکیب 

      کریمی, آصف؛ یزدانی, حمیدرضا؛ ابرقوی زاده, زاهده (دانشگاه تربیت مدرس, 2024-09-01)
      تحولات شگرف در آموزش و یادگیری ناشی از دیجیتالی‌ شدن از یک‌سو و پندمی کوید 19 از سوی دیگر سبب تغییر و تحول در ابعاد مختلف آموزش از‌جمله مفهوم منتورینگ شده است و حرکت به سمت منتورینگ الکترونیکی را شتاب بخشیده است. منتورینگ ...

    • واکاوی منتورینگ آکادمیک به ‏منظور اشتغال‏ پذیری دانشجویان 

      حسینی, علیرضا؛ عباس پور, عباس؛ غیاثی ندوشن, سعید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2022-12-22)
      این پژوهش با هدف واکاوی منتورینگ آکادمیک به‏ منظور اشتغال ‏پذیری دانشجویان رشته مدیریت انجام ‏شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه اساتید و کارشناسانی را پوشش می‏داد که از منتورینگ آکادمیک اطلاع داشتند. در ادامه به روش نمونه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب