الگوی هرم سازمانی مبتنی بر نظریه نمایندگیها در صنایع دفاعی
(ندگان)پدیدآور
مرادی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تکامل صنایع دفاعی و توسعه روز افزون فناوریها و تغییرات عمده در فضای تهدیدات نظامی جهان نیاز به اعمال تغییرات بمنظور پاسخگوئی به تهدیدات و حفظ توان دفاعی و بازدارنگی کشور در این صنایع را صد چندان نموده است صنایع دفاعی وظیفه تجهیز نیروهای دفاعی را به عهده دارند. مساله اصلی این تحقیق وجود محدودیتهای اقتصادی، علمی، تولیدی و... است که به دلیل تحریمها بوجود آمده و منجر به ایجاد موانع و چالشها، در صنایع دفاعی شده است. هدف این پژوهش، ارائه یک الگوی هرم سازمانی مبتنی بر نظریه نمایندگیها برای مقابله با محدودیتها، با هدف پاسخگویی به نیاز ذینفعان و حفظ توان خطوط تولید محصولات دفاعی است. با این رویکرد اهمیت این پژوهش ضروری میگردد. نوع تحقیق، کاربردی است و با استفاده از روش آمیخته اکتشافی انجام شده روش گردآوری اطلاعات بصورت پیمایش میدانی بوده و ابزار گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه بوده است. روش تجزیه و تحلیل در این تحقیق مبتنی بر روش اکتشافی و با بهرهگیری از جامعه 35 نفری از مدیران عالی، میانی، عملیاتی، خبرگان و نخبگان صنایع دفاعی میباشد. از نتایج این پژوهش ارائه یک الگو است که میتواند به حفظ توان تولید در وضعیت بحران و گذار از محدودیت ها از طریق رویکرد نمایندگیها کمک کند. دستیابی به نظام تولید محصولات در شرایط عدم قطعیت مالی اقتصادی، کاهش هزینههای مستقیم و غیر مستقیم، استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای فراتر از مرزهای سازمان و بکارگیری شبکه نمایندگان صنعتی و خدماتی برای تامین قطعات از ویژگیهای این الگو میباشد
کلید واژگان
الگوی هرم سازمانیصنایع دفاعی
حفظ توان خطوط تولید
نظریه نمایندگی ها
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2023-01-211401-11-01