دوره 1, شماره 57

 

ارسال های اخیر

  • نیازسنجی آموزش محیط زیستی معلمان هنرستان‌های ‌اهواز 

    پدیدآور نامشخص (پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار, 2016-09-22)
    تحقیق حاضر با هدف نیاز سنجی آموزش محیط‌زیستی معلمان هنرستان­های اهواز انجام شد. تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری تحقیق شامل 108 معلم (54 مرد و 54 زن) است که به صورت تصادفی و بر اساس جدول مورگان انتخاب شد. ابزار ...

  • ارزیابی دوره آموزشی محیط ‏یار؛ مطالعه دانش‏ آموزان مقطع ابتدایی شهر اهواز 

    پدیدآور نامشخص (پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار, 2016-09-22)
    دوره‏ی آموزشی محیط­یار دوره­ای­ است که از سوی اداره کل حفاظت محیط­زیست استان خوزستان با هدف ارتقاء دانش زیست­محیطی کودکان مدارس ابتدایی اجراء شده است. هدف از این مطالعه، ارزیابی طرح محیط­یار در ارتقای دانش زیست‌محیطی ...

  • تبیین ساز و کارهایی برای طراحی چارچوبی برای استقرار نظام ارزیابی اثر پایداری در ایران 

    پدیدآور نامشخص (پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار, 2016-09-22)
    این تحقیق با هدف توسعه و تدوین چارچوبی برای استقرار نظام ارزیابی اثر پایداری در ایران انجام شد. در این رابطه با استفاده از روش تحقیق میان فرهنگی، مباحثی شامل: هستی­شناسی، مفاهیم روش­شناسی، رهیافت‌ها و تجارب مورد بررسی قرار ...

  • ارزیابی اثرات حلال‌های سبز بر محیط‌زیست 

    پدیدآور نامشخص (پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار, 2016-09-22)
    آلودگی‌های زیست‌محیطی و سهم واکنش‌های شیمیائی در این آلودگی‌ها موجب شده که شیمیدان‌ها به‌دنبال طراحی روش‌های شیمیایی فاقد آلودگی باشند. “شیمی سبز" به طبقه‌بندی و تعریف اصولی در راستای نیل به این هدف می‌پردازد و اصطلاحی است ...