سیاست های توریسم و حکمرانی
(ندگان)پدیدآور
جاپ, ماریونصادقی, بهروز
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چاپ[1] (2018) در مطالعهای با عنوان "سیاستهای توریسم و حکمرانی"، به بررسی موضوع سیاستهای توریسم و گردشگری و نوع حکمرانی پرداخته است. در تحقیقات مربوط به سیاست گذاری در حوزه گردشگری نیاز است تا تعاریف متداول در این رابطه را روشنتر سازد و متدولوژی های سازگارتر را در جمع آوری دادهها به کار گیرد، روشهای غلط بهبود رشد و شکوفایی را به چالش کشد و شیوههایی که در اختیار سیاست گذاران قرار میدهد، عملیاتی شود. محققان مدتها است که نقش مهمتری برای جوامع میزبان گردشگر قائل هستند، اما در زمان افزایش گردشگری و تهدید از بین رفتن بیش از حد گردشگری در بسیاری از نقاط، گزینهای برای حل کردن مشکلات آنها ندارند. تصمیمات مربوط به تعیین اهداف و انتخاب روشهای دستیابی به هدف، بهعنوان "سیاستهای گردشگری" مطرح میشود. گرچه این اصطلاح به طور کلی به یک تصمیم یا اقدام اشاره دارد، اما میتواند یک تصمیم منفی یا حتی یک عدم اقدام (تصمیم) باشد. سیاستها در هر نوع سازمانی ایجاد میشوند، اما زمانی که به "سیاست گردشگری" اشاره می شود، معمولا به معنی "سیاست عمومی" است که به طور خاص به تصمیمات دولتی در هر سطح از محلی تا بین المللی مربوط میشود. از طرف دیگر، حکمرانی بدان معناست که چگونه سازمانها با این نوع تصمیمات برخورد میکنند. بنابراین، در حالی که حکمرانی یک مفهوم نسبتا ساده با چالشهای فراوان است، سیاست گردشگری به این صورت نیست، زیرا اصطلاح "سیاست" بسیار فازی (خاکستری) است و گردشگری یک ساختار اجتماعی است که به یک رفتار خاص اشاره میکند: مسافرت و اقامت در مکانهای خارج از محیط معمولی خود. این رفتار با سیاستها، قوانین و مقرراتی که برای بسیاری از اهداف دیگر مانند کنترل و تسهیل جریان سرمایه و سرمایه گذاری، حمل و نقل مسافر و کالاها، حقوق کارگران، ایمنی و امنیت و یا حفاظت از محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد، کنترل میشود و این جایی است که مشکل شروع می شود، چرا که در واقعیت توسعه مناسب گردشگری به شدت وابسته به تصمیم گیرندگان و نوع حکمرانی است که توجه اندکی به موضوع گردشگری دارند. [1] Marion Joppe
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان اصفهان - دفتر تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
نویسندهمترجم



