دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
انتخاب سبد سهام بهینه چند دورهای با افق زمانی متفاوت با رویکرد نظریه نا اطمینانی
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: سبد سهام چند دورهای پس از بسته شدن میتواند در فواصل زمانی منظم موردبازنگری و اصلاح قرار گیرد. فلسفه استفاده از مدلهای سبد سهام چند دورهای این است که غالبا سرمایهگذاران دارای یک دیدگاه چند دورهای نسبت به تغییرات ...
-
ارائه یک رویکرد برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای برای طراحی شبکه زنجیره تأمین تاب آور دارو: مطالعه موردی کووید-19
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: با توجه به افزایش پیچیدگیهای ناشی از عدم قطعیت و تأثیرات آن در شبکه های زنجیره تأمین، بسیاری از محققین به استفاده از رویکردهای تقابلی با عدم قطعیت داده ها روی آورده اند. به علاوه، وقوع هرگونه اختلال در شبکه های ...
-
مدلسازی و حل مسئله زمانبندی کار کارگاهی منعطف تحت محدودیت منابع دوگانه انسان و ماشین با درنظرگرفتن خرابی ماشین آلات
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: یکی از مهمترین مسائل حوزه زمانبندی تولید که اخیراً بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است، مسئله زمانبندی کار کارگاهی منعطف با منابع دوگانه محدود انسان و ماشین (DRCFJSP)است. برای مقابله با اختلال های غیرمنتظره مانند ...
-
استفاده از روش ترکیبی DEMATEL و ANP با رویکرد فازی برای اولویت بندی معیارهای سازمان یادگیرنده در مدارس ایرا ن
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: این مقاله درصدد ارائه ساختاری منعطف برای سازمان یادگیرنده متناسب با شرایط مدارس ایران می باشد تا با استفاده از آن مدارس به عنوان یک سازمان آموزشی در مواجهه با محیط پیوسته در حال تغییر، نوآوری و اثربخشی را تسهیل کنند ...
-
ارائه مدل کسب مزیت رقابتی برای شرکتهای صادراتی ایران مبتنی بر دوسوتوانی سازمانی و ظرفیت جذب دانش
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: علیرغم اهمیت روزافزون نقش دانش در گسترش عملکرد نوآوری و حفظ مزیت رقابتی در محیط رقابتی شدید جهانی، سازمانها در بهرهگیری و توسعه زیرساخت جریان دانش خارجی به سمت خود دچار مشکلات عدیدهای هستند. نظریه ظرفیت جذب دانش و ...
-
تحلیل عملکرد پایداری با دسترسیپذیریهای ضعیف خروجیهای نامطلوب: مطالعه موردی شرکتهای گاز استانی
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: در غالب بررسیهای پایداری بادربرگیری مباحث محیطی، اجتماعی و اقتصادی، علاوه بر خروجیهای مطلوب، خروجیهای نامطلوبی هم ایجاد میشود که مانعی برای توسعه پایدار محسوب میشود. در این راستا هدف از این بررسی ارائه یک روش ...
-
ارائه مدلی برای ارزیابی پادشکنندگی زنجیرهتأمین؛ مورد مطالعه:شرکت توزیع داروپخش
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: برای بهبود جایگاه رقابتی شرکت و مقابله با اختلالات و شکستها، زنجیره تامین میبایست بهسوی پادشکنندگی حرکت کند. بر این اساس، زنجیره تامین علاوه بر آمادگی مواجهه با اختلالات و پاسخ به آن، توان بازیابی شرایط قبل از ...
-
مدل سازی ریاضی چندهدفه متمرکز بر درآمد هتل و هزینه مسافر با الگوریتم های MOPSO و NSGA-II
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)طی دهههای پیشین، صنعت هتلداری در سطح بینالمللی به صنعتی رقابتی مبدل شده است که کشورها جهت کسب حداکثر درآمد حاصل از آن، متمایل به بهکارگیری مدلهای توسعه داده شده، تکنیکهای جدید و ارائه نوآوریها شدهاند. به همین سبب ...
-
ارائه الگوی مناسب برای شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تجهیز منابع بانکی به روش شبکه عصبی مصنوعی
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: بانک ها بهعنوان یک بنگاه اقتصادی خدماتی و مالی ضمن همراهی با برنامه های اقتصادی کشورها، به دنبال کسب منفعت برای ذینفعان خود میباشند. در جهت دستیابی به این اهداف، باید توانایی تجهیز و تخصیص بهینه منابع خود را داشته ...
-
شناسایی و پیش بینی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در شرکتهای بیمه ایران با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و شبکههای عصبی مصنوعی
(موسسه آموزش عالی آیندگانAyandegan Institute of Higher Education, Tonekabon, Iran, 2023-05-22)هدف: امروزه شرکتهای بیمه با رقابتی گسترده برای جذب و نگهداری مشتریان وفادار روبهرو هستند؛ بنابراین اهمیت مدلهای پیش بینی وفاداری مشتریان بیش از گذشته نمایان شده است که موجب سهم بازار گستردهتری برای شرکتها میشود. ...



