نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطباطبائی هنزایی, سید محمودfa_IR
dc.contributor.authorمبلی فرد, الهامfa_IR
dc.date.accessioned1402-01-24T11:50:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-04-13T11:50:24Z
dc.date.available1402-01-24T11:50:23Zfa_IR
dc.date.available2023-04-13T11:50:24Z
dc.date.issued2021-12-22en_US
dc.date.issued1400-10-01fa_IR
dc.date.submitted2021-06-06en_US
dc.date.submitted1400-03-16fa_IR
dc.identifier.citationطباطبائی هنزایی, سید محمود, مبلی فرد, الهام. (1400). تحلیل استراتژی رنگ و جنس مواد اولیه در توسعه فرش دستباف سبز با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: فرش دستباف اصفهان). علوم و فناوری نساجی, 10(4), 91-108.fa_IR
dc.identifier.issn2151-7162
dc.identifier.issn2322-2417
dc.identifier.urihttp://www.jtst.ir/article_155412.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/953643
dc.description.abstractامروزه همزمان با افزایش اهمیت مسائل زیست محیطی و مفهوم مسئولیت اجتماعی در جوامع، شناخت عوامل موثر در تصویر ذهنی سبز توسط مصرف کنندگان محصولات مختلف، ضروری به نظر می‌رسد. لذا اهمیت توسعه محصول جدید سبز و نقش آن در ایجاد برند سازمانی و تصویرسازی مثبت در ذهن مشتریان رو به افزایش است و ازجمله عوامل ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها محسوب می شود. هدف اصلی این تحقیق طراحی و تحلیل مدلی جهت بررسی تاثیر دو استراتژی جنس و بکارگیری رنگزاهای طبیعی در زنجیره تامین مواد اولیه در توسعه و تجسم سبز به محصول فرش دستباف در نزد مصرف کنندگان، با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزار Smart Pls می باشد. جهت گردآوری اطلاعات میدانی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته در جامعه آماری مصرف کنندگان فرش دستباف در شهر اصفهان، استفاده شد. نتایج نشان داد که توسعه مفهوم سبز در محصول و قصد خرید و مصرف آنها، ابتکار و نوآوری است که علاوه بر رونق بازار فروش سبز، فعالیتی همراه با ارزش اجتماعی بالا در زندگی بشری می باشد. همچنین مشخص شد که استفاده از رنگزاهای طبیعی در رنگرزی نخ های پرز تاثیر معنی داری قوی تری در ایجاد و تداعی مفهوم محصول سبز در فرش دستباف نسبت به استراتژی جنس دارد.fa_IR
dc.format.extent1216
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه نساجی امروزfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فناوری نساجیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Textile Science and Technologyen_US
dc.subjectفرش دستبافfa_IR
dc.subjectمحصول سبزfa_IR
dc.subjectمدلسازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectرنگزاهای طبیعیfa_IR
dc.subjectالیاف طبیعیfa_IR
dc.subjectمنسوجات بی بافت و کفپوش ها (فرش)fa_IR
dc.titleتحلیل استراتژی رنگ و جنس مواد اولیه در توسعه فرش دستباف سبز با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: فرش دستباف اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه فرش و طراحی پارچه و لباس- دانشکده هنر-دانشگاه علم و هنر یزد-ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد فرش-مدیریت و اقتصاد فرشfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage91
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد