ارتقاء بهرهوری اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رضایتمندی از خدمات دریافتی
(ندگان)پدیدآور
رجب پور, مجیدافشار کاظمی, محمدعلیطلوعی اشلقی, عباسمرادیان, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش کاربردی حاضر، تبیین و تشریح راهکارهای"ارتقاء بهرهوری اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مبتنی بر رضایتمندی از خدمات دریافتی"، بر اساس مدل کانو در قالب نیازهای اساسی، نیازهای عملکردی، نیازهای انگیزشی، نیازهای بیاثر و نیازهای معکوس است. جمعآوری دادهها از طریق روشهای میدانی و کتابخانهای انجام شد. با توجه به مراحل استاندارد تکنیک کانو، سؤالات پرسشنامه در دو حالت مثبت (عملکردی) و منفی (غیرعملکردی) و بر اساس طیف لیکرت پنجگزینهای استفاده شد. جامعه آماری، اساتید داخلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با رتبه علمی استاد، دانشیار، استادیار و مربی بود. یافتههای تحقیق نشان داد که در صورت برآورده ساختن نیازهای عملکردی شانزدهگانه، میزان رضایتمندی اساتید برابر با 80 درصد و در صورت عدم برآورده ساختن، میزان نارضایتی آنان برابر با (52-) درصد خواهد بود؛ در صورت برآورده ساختن نیازهای انگیزشی هشتگانه مشخصشده، میزان رضایتمندی اساتید برابر با 73 درصد و در صورت عدم برآورده ساختن، میزان نارضایتی آنان برابر با (32-) درصد خواهد بود.
کلید واژگان
بهرهوری منابع انسانیمدل کانو
نیازهای اساسی
نیازهای عملکردی
نیازهای انگیزشی
نیازهای بیاثر
نیازهای معکوس
شماره نشریه
59تاریخ نشر
2022-05-221401-03-01
ناشر
دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت صنعتی، گروه آموزشی مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراندانشیار گروه آموزشی مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
استاد گروه آموزشی مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
استادیار گروه آموزشی امنیت ملی، دانشکده دفاع ملی، دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، ایران.
شاپا
2008-191X2676-4520