شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
(ندگان)پدیدآور
مختاران, ماهرخدهدری, رضانوع مدرک
Textعلمی کاربردی(از قبیل مقالات کوتاه، یادداشت های فنی و گزارشات علمی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون در شرکت ملی پالایش و پخش بوده و روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده ها توصیفی می باشد . در این پژوهش ، از مدل دنیسون استفاده شده که فرهنگ سازمانی را بر اساس 4 بعد درگیر شدن در کار، سازگاری، انطباق پذیری و ماموریت مورد ارزیابی قرار می دهد. برای جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه و پس از تجزیه و تحلیل داده ها ، فرهنگ سازمان بر اساس مدل دنیسون در شرکت ملی پالایش و پخش در ابعاد چهارگانه در حد متوسط و بالاتر از متوسط قرار گرفته است . با این وجود در برخی از شاخصها از جمله "تیم گرایی" ،" توسعه قابلیتها" ، "انسجام " و " مشتری مداری" نیازمند بهبود است. نتایج بدست آمده از نرم افزار لیزرل نشان دهنده برازش مناسب مدل تحقیق بوده است .
کلید واژگان
فرهنگ سازمانیدرگیر شدن
سازگاری
انطباق پذیری
رسالت
سایر
شماره نشریه
50تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایرانسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهکارشناس




