نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسپاهی, کریم دادfa_IR
dc.contributor.authorپورشافعی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorعسگری, علیfa_IR
dc.contributor.authorسالاری نژاد, رحیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:40:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:40:35Z
dc.date.available1399-07-08T20:40:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:40:35Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-27en_US
dc.date.submitted1394-02-07fa_IR
dc.identifier.citationسپاهی, کریم داد, پورشافعی, هادی, عسگری, علی, سالاری نژاد, رحیمه. (1394). نقش پیش بینی کننده سلامت سازمانی در مشارکت پذیری کارکنان مورد مطالعه: سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند. مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان, 10(1), 71-92.fa_IR
dc.identifier.issn2676-6116
dc.identifier.issn2676-6124
dc.identifier.urihttp://www.farhangekhorasan.ir/article_13718.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/93427
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت سازمانی و مشارکت‌پذیری کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند است. این پژوهش از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی- همبستگی و بر اساس هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل همه کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند که در سال 1393 در این سازمان شاغل هستند، می‌باشد که تعداد آن‌ها 220 نفر است و براساس جدول کرجسی و مورگان، 110 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.این حجم نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌های پژوهش به‌وسیله دو پرسش نامه مشارکت‌پذیری مک لگان و نل (1995) و پرسش نامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن (1996)، جمع‌آوری شده است. روایی پرسش نامه‌های مذکور در پژوهش‌های زیادی مورد تأیید قرار گرفته است. پایایی ابزارها با استفاده از آلفای کرونباخ 96/0 برای مشارکت‌پذیری و 87/0 برای سلامت سازمانی به‌دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و آمار استنباطی (همبستگی و رگرسیون) استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین سلامت سازمانی و مشارکت‌پذیری کارکنان آموزش و پرورش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین یافته‌ها نشان داد که ابعاد سلامت سازمانی (یگانگی نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه‌گری، ساخت‌دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تأکید علمی) توانستند مشارکت‌پذیری کارکنان آموزش و پرورش شهر بیرجند را پیش‌بینی کنند.fa_IR
dc.format.extent5950
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات فرهنگی اجتماعی خراسانfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectمشارکت پذیریfa_IR
dc.subjectسازمان آموزش و پرورش بیرجندfa_IR
dc.titleنقش پیش بینی کننده سلامت سازمانی در مشارکت پذیری کارکنان مورد مطالعه: سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage71
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد