دوره 6, شماره 23

 

ارسال های اخیر

  • اصول روابط همسران در سوره نساء با تأکید بر کلام رضوی 

    شریعت ناصری, زهره؛ طیبی, زینب (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2018-11-22)
    هر ارتباطی لزوماً بر اصولی استوار است. از این میان، روابط همسران به اولویت، چنین است. قرآن به‎عنوان کتاب جامع زندگی، در این‎باره به همسران پیشنهادهایی دارد که از دلالت‎یابی آیات به‎دست می‎آید.کشف مدالیل و مقاصد آیات و ارائه ...

  • تأثیر زیارت مشهدالرضا (علیه‎السلام) بر کاهش بی‎تفاوتی اجتماعی دانشجویان (مطالعه موردی؛ دانشجویان دانشگاه آیت‎الله العظمی بروجردی) 

    طالب پور, اکبر؛ ایازی, سیدعلی نقی (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2018-11-22)
    بی‎تفاوتی اجتماعی نوعی آسیب اجتماعی و مانع مشارکت اجتماعی است و عوامل متعددی از جمله سبک زندگی، باورهای مذهبی و... بر آن تأثیر می‎گذارد. مطالعۀ حاضر تأثیر  زیارت مشهدالرضا (علیه‎السلام) بر بی‎تفاوتی اجتماعی دانشجویان دانشگاه ...

  • راهبردهای دستیابی به بینش وحدت اسلامی در کلام رضوی 

    معتمدلنگرودی, فاطمه؛ بارانی, محمدرضا (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2018-11-22)
    دستیابی به بینش وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده که مبنایی قرآنی دارد، از دیرباز مورد توجه پیامبر اکرم (صلی‎الله‎علیه‎وآله) و امامان معصوم (علیهم‎السلام) بوده است. از این رو، در عصر امام‎رضا (علیه‎السلام) و در پی گسترش بحث‎های ...

  • بی‌تفاوتی سیاسی ـ اجتماعی؛ گناهی کبیره در فرهنگ رضوی 

    ذاکری, علی اکبر (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2018-11-22)
    هدف پژوهش حاضر بیان دقیق یکی از مفاهیم دینی تأثیرگذار در ایجاد فرهنگ و تعهد اجتماعی است. پژوهش با روش اسنادی و کتابخانه‌ای به تحلیل و واکاوی موضوع پرداخته و با پی‌گیری معنای تعرّب و هجرت و با تکیه بر گزارش‌های تاریخی و ...

  • سبک تربیتی امام‎رضا (علیه‎السلام) در تربیت کودکان 

    شریفی, عنایت؛ لطفی قادیکلایی, مهرعلی (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2018-11-22)
    سبک تربیتی امام‎رضا (علیه‎السلام) در تربیت کودکان یکی از ابعاد سبک زندگی اسلامی است. نوشتار حاضر با روش توصیفی ـ تحلیلی درصدد پاسخگویی به این سؤال اساسی است که سبک تربیتی امام‎رضا (علیه‎السلام) در تربیت کودکان چگونه بوده ...