نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفروتنی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorفلاح سهی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorلاری, کامرانfa_IR
dc.contributor.authorمحسنی آراسته, افشینfa_IR
dc.date.accessioned1401-06-20T07:38:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-11T07:38:46Z
dc.date.available1401-06-20T07:38:45Zfa_IR
dc.date.available2022-09-11T07:38:46Z
dc.date.issued2022-08-01en_US
dc.date.issued1401-05-10fa_IR
dc.identifier.citationفروتنی, سعید, صالحی, غلامرضا, فلاح سهی, حسین, لاری, کامران, محسنی آراسته, افشین. (1401). مطالعۀ عددی به‌منظور بررسی همزمان تأثیر زمان‌بندی پاشش سوخت و ترکیبات گاز سنتز بر عملکرد و انتشار آلاینده‌های موتور اشتعال تراکمی با واکنش‌پذیری کنترل‌شده. مهندسی و مدیریت انرژی, 12(2), 96-109. doi: 10.22052/12.2.96fa_IR
dc.identifier.issn2345-2951
dc.identifier.issn2251-8061
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22052/12.2.96
dc.identifier.urihttp://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1503-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/930312
dc.description.abstractدر این تحقیق تأثیرات همزمان زمان‌بندی پاشش سوخت و به‌کارگیری گازهای سنتزی بر تولید آلاینده‌ها و عملکرد یک موتور اشتعال تراکمی با واکنش‌پذیری کنترل‌شده بررسی‌ شده است. همچنین حل عددی تغییر زمان‌بندی پاشش سوخت از 10 تا 30 درجه قبل از نقطۀ مرگ بالا و ترکیبات سوخت در سه حالت دیزل معمولی، دیزل به‌همراه دو نسبت20 و 40% گاز سنتز (شامل ترکیب هیدروژن و مونوکسید کربن)، با حفظ انرژی ثابت برای هر سیکل، استراتژی‌هایی هستند که مورد مطالعه قرارگرفته‌اند. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که با افزایش نسبت گاز سنتز، فشار و نرخ آزادسازی حرارت درون سیلندر افزایش‌ می‌یابد، درحالی‌که با تعویق زمان‌بندی پاشش سوخت این مقادیر کاهشی هستند. علاوه بر این تولید اکسیدهای نیتروژن با افزودن گازهای سنتز، همانند مونوکسید کربن افزایش ‌یافته، در صورتی‌ که تعویق در زمان‌بندی پاشش سوخت موجب کاهش اکسیدهای نیتروژن و دی‌اکسید کربن و افزایش مونوکسید کربن شده است. آلایندۀ ذرات معلق با افزودن ترکیب گاز سنتز و افزایش آن، به‌شدت کاهش ‌یافته است که روند کاهشی آن با تعویق در زمان‌بندی پاشش سوخت ادامه می‌یابد. از طرفی استفاده از گاز سنتز با تعویق در زمان‌بندی پاشش سوخت، باعث کاهش توان و بازده حرارتی اندیکاتوری و افزایش مصرف سوخت اندیکاتوری می‌شود. نهایتاً نسبت 40 درصدی گاز سنتز و زمان‌بندی پاشش سوخت 10 درجه قبل از نقطۀ مرگ بالا، استراتژی مناسبی برای کاهش آلاینده‌ها (ذرات معلق و دی‌اکسید کربن) است.fa_IR
dc.format.extent1611
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی و مدیریت انرژیfa_IR
dc.relation.ispartofEnergy: Engineering & Managmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22052/12.2.96
dc.subjectموتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشیfa_IR
dc.subjectزمان‌بندی پاشش سوختfa_IR
dc.subjectگاز سنتزfa_IR
dc.subjectانتشار آلایندگیfa_IR
dc.subjectمهندسی مکانیکfa_IR
dc.titleمطالعۀ عددی به‌منظور بررسی همزمان تأثیر زمان‌بندی پاشش سوخت و ترکیبات گاز سنتز بر عملکرد و انتشار آلاینده‌های موتور اشتعال تراکمی با واکنش‌پذیری کنترل‌شدهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage96
dc.citation.epage109


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد