دوره 17, شماره 65
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسهای دانشآموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)این مقاله با هدف سنجش میزان شادکامی مدرسهای دانشآموزان ابتدایی شهر تهران انجام شد. جامعه آماری را کلیه دانشآموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران تشکیلدادند که به روش نمونهگیری در دسترس،410 دانشآموز مورد بررسی قرار گرفت. ...
-
تحلیل تکالیف کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم از منظر توجه به مولفههای درگیری تحصیلی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)یکی از عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، افزایش درگیری تحصیلی در فعالیتهای آموزشی است. با توجه به نقش محتوای آموزشی در تدارک فعالیتهای آموزشی، مقاله حاضر، تکالیف کتاب درسی علوم تجـربی پایه ششم ابتدایی و کتاب ...
-
مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)با توجه به آنکه استفاده از پاداش جهت ایجاد انگیزه در مدارس کشور راهکاری معمول است، این پژوهش قصد دارد که با روش مروری به بررسی اثرات ناشی از پاداشدهی در پژوهشهای داخلی و خارجی بپردازد. بدین منظور مقالات تحقیق در زمینه ...
-
غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفههای آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)مقاله حاضر میزان کاربست مؤلفههای آموزش غمخوارانه نادینگز (سرمشق دهی، گفتگو، تمرین و تأیید) توسط معلمان بررسی نموده است. پژوهش از نوع پیمایشی و دادهها از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمعآوری شده است. پایایی ابزار پژوهش با ...
-
بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)مقاله حاضر با هدف بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی انجام گرفت. این پژوهش به شیوه کیفی و با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. در این روش پس از مصاحبه با طراحان و متخصصان برنامهریزی ...
-
طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)هدف مقاله حاضر طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی بود. در این پژوهش از روش کیفی استفاده شد. با 12 نفر از اساتید و متخصصان رشته برنامهریزی درسی و آموزش ابتدایی، اقتصاد و امور مالی دانشگاههای ...
-
طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همهگیری بیماری کرونا
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)چکیده: هدف مقاله طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همهگیری بیماری کرونا بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش شش مرحلهای ساندلوسکی و باروسو انجام شد. 29 منبع پژوهشی مرتبط، مبنای تحلیل قرار گرفت که نتیجه آن ...
-
رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز)
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)رشته مطالعات برنامه درسی بطور سنتی با نظریه و عمل در حوزه تعلیم و تربیت گره خورده است. بررسی وضعیت رشته مطالعات برنامه درسی در ایران و جهان نشان میدهد که فاصله میان متخصصان حوزه برنامه درسی و تصمیمگیران و مجریان این ...
-
چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »!
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)به یاد میآورم که در منطقه محل زندگی دوران کودکی من، یکی از شرکا که اصولاً نقش باغبان را عهدهدار بود، عمدهترین تلاشش آن بود تا درختی جدید به بار نیاید! او در تصورات خود از این بهبارنیامدن منافعی داشت که از بارآمدن آن ...



