دوره 13, شماره 50

 

ارسال های اخیر

  • طراحی مدل تلفیقی ارزیابی عملکرد واحدهای تصمیم‌گیر سازمانی 

    شریفی, نوید؛ امیری, مقصود؛ الفت, لعیا؛ یوسفلی, امیر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    محیط پیچیده امروز، سازمان‌ها را با چالش رسیدن به اهداف مواجه می‌کند. وجود نظام ارزیابی عملکرد برای پایش عملکرد سازمان در دستیابی به اهداف اجتناب ناپذیر است. بنابراین هدف اصلی این مقاله ارائه مدل تلفیقی برای ارزیابی عملکرد ...

  • مدل پذیرش فناوری‌های نوین مالی و بانکی 

    خزاعی, حسین؛ فائزی رازی, فرشاد؛ وکیل الرعایا, یونس (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    امروزه فناوری نوین مالی بانکی یا فین تک با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات اهمیت زیادی در دنیا دارد. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل پذیرش فناوری‌­های نوین مالی و بانکی انجام شده است. این مطالعه در دو بخش ...

  • شناسایی و ارتقای الگوهای ذهنی کارایی دانش‌آموختگان از منظر مدیران 

    اردو, فاطمه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    این مطالعه با هدف تعیین الگوهای ذهنی کارایی مدیران گروه‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای آن انجام شده است. روش پژوهش بر حسب هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت اکتشافی (رویکرد کیفی و کمی) است. به عبارتی، روش کیو از منظر رؤسای گروه‌های ...

  • تحلیل پویایی نظام حمایت در ساختار منابع انسانی پارک‌های علم و فناوری ایران 

    پورسراجیان, داریوش؛ تسلیمی, محمد سعید؛ مشایخی, علینقی؛ حاجی غلام سریزدی, علی؛ سلطانی, مژگان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی ساختار پویای نظام حمایت در ساختار منابع انسانی پارک‌های علم و فناوری با استفاده از پویایی‌شناسی سیستم‌ها و مدل‌سازی گروهی است. تحقیق حاضر بر مبنای رویکرد پویایی‌های سیستمی و از روش مدل‌سازی گروهی ...

  • ارزیابی پویای تأثیر بانکداری الکترونیکی بر توسعه مالی 

    ترکی, لیلا؛ جهانیان, سعید؛ کامیاب, نجمه؛ شفیعی, ساناز (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    ورود بانک‌ها به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده تا جهش‌­های چشم‌گیری برای ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند. توسعه مستمر بانکداری الکترونیکی سبب بهبود کارایی نظام بانکداری و کاهش هزینه‌­های ...

  • توسعه و تبیین کنترل راهبردی در مراکز آموزش عالی 

    ترابی, اویس؛ علی اکبری رنانی, علیرضا؛ شیخ غلامی, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    دانشگاه‌ها با ایفای نقش پیشران تحولات، نیازمند اعمال کنترل و نظارت بر اقدامات خود هستند تا صحت حرکت آنها در راستای اهداف راهبردی تضمین شود. در همین راستا، مفهوم کنترل راهبردی نقش مؤثری در هدایت دانشگاه‌­ها در مسیر اهداف ...

  • تأثیر تغییر استراتژیک با یادگیری سازمانی و پویایی محیطی بر عملکرد سازمانی 

    لعل کاظمیان, الیاس؛ جعفری تیتکانلو, سعید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    با گسترش شبکه بانکی کشور، رقابت شدیدی در این صنعت حاکم شده است و در این فضای رقابتی بانک‌‌ها در جستجوی شناسایی عواملی هستند تا در جهت بهبود عملکردشان مؤثر واقع گردد. در این راستا هدف از این پژوهش بررسی روابط میان تغییر ...

  • فرا ترکیب علامت دهی موثر به ذینفعان درونی و بیرونی 

    فتحی, عاطفه؛ عزیزی, شهریار؛ قره چه, منیژه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    هدف اصلی پژوهش حاضر، فراترکیب علامت‌دهی موثر به ذینفعان درونی و بیرونی می‌باشد. پژوهش از نظر هدف توسعه‌ای، از نظر ماهیت داده‌ها کیفی و از منظر گردآوری داده‌ها اسنادی- فراترکیب است. برای ارزیابی مقاله‌ها از برنامه مهارت‌های ...

  • شناسایی و تحلیل راهبردی نیازها و انتظارات ذی‏‌نفعان صنعت بیمه 

    نیاکان, لیلی؛ خدیور, آمنه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    توجه بیشتر به ذی‌نفعان اصلی برنامه‎‌ها، به‌‏ویژه ذی‌نفعانی که در حوزه کنترل برنامه‎‌های استراتژیک در صنعت بیمه قرار ندارند، و همچنین استفاده از مشارکت کلیه ذی‌نفعان در بازنگری طرح‏‌های کلان صنعت بیمه کشور ضرورت دارد. هدف ...

  • تاثیر سازوکارهای یادگیری سازمانی بر ظرفیت نوآوری استراتژیک 

    چاوشی, زینب؛ خاشعی, وحید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2022-06-22)
    تغییر و دگرگونیِ با شتاب از ویژگی‌های این هزاره است. لازمه ایجاد تغییر آگاهی و دانش است تا بتوان از طریق آن به خلق ارزشی جدید مبادرت نمود تا در میان رقبا سهمی کسب نماییم. هدف یادگیری سازمانی توانمندسازی مدیران و کارکنان ...