مطالعه عوامل موثر بر انتخاب تورهای زیارتی
(ندگان)پدیدآور
راجی, زهرانادری راد, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری مذهبی عمدتا به عنوان قدیمی ترین شکل سفر مردم در نظر گرفته می شود (بلک ول ، 2007). تورهای زیارتی یکی از انواع گردشگری زیارتی محسوب می شود ، واقعاً مورد استقبال بسیاری از مردم جهان قرار گرفته است. به نظر می رسد مکان های زیارتی مسلمانان ، مسیحیان و سایر مناطق تعداد بیشتری بازدید کننده را به خود جلب می کنند. ظاهرا انگیزه های مذهبی مهمترین دلیل برای انتخاب تورهای مذهبی است ، اما مطالعات نشان می دهد این تنها دلیل نیست و برخی از عوامل در انتخاب و درخواست این نوع سفرها موثر هستند در این مورد ، ما بر زیر عوامل موثر در انتخاب تورهای مذهبی متمرکز می شویم که به مدت ده روز در سال 2020 در قم برگزار شده است. با مصاحبه ساختاری ، داده ها را جمع آوری کرده و آنها را به روش موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتیجه نشان می دهد عوامل مختلف فرعی مانند یادگیری مطالب مذهبی ، آشنایی با زمینه های تاریخی اماکن متبرکه ، آشنایی با بافت تاریخی منطقه جغرافیایی در اطراف اماکن مقدس ، آشنایی با روایت تاریخی در مورد هر مکان ، آشنایی با آیین های تاریخی مربوط به هر یک اماکن و آگاهی از ایمنی خودرو درگیر می شوند.
کلید واژگان
گردشگریگردشگری مذهبی
گردشگری زیارتی
جهانگرد
شماره نشریه
2020تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
آئیژ عزمیسازمان پدید آورنده
گروه برنامه ریزی اجتماعی دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگه تهرانمدیریت گردشگری.قم.دانشگاه تهران




