نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمومنی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorپرنو, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:38:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:38:51Z
dc.date.available1399-07-08T20:38:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:38:51Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-23en_US
dc.date.submitted1398-03-02fa_IR
dc.identifier.citationمومنی, احمد, پرنو, زهرا. (1398). نقش گردشگری مذهبی در توسعه اقتصادی سکونتگاه‌های روستایی مطالعه موردی روستاهای بخش مرکزی اردبیل. جغرافیا و روابط انسانی, 2(1), 1-16.fa_IR
dc.identifier.issn2645-3851
dc.identifier.urihttp://www.gahr.ir/article_89047.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/92783
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر نقش گردشگری مذهبی در توسعه اقتصادی سکونتگاه‌های روستایی مطالعه موردی روستاهای بخش مرکزی اردبیل است. این تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی که با استفاده از روش پیمایشی و کتابخانه‌ای استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش 16 روستای بخش مرکزی اردبیل است که به جهت داشتن پتانسیل‌ و کانون گردشگری که جامعه آماری تحقیق را تشکیل می‌‌دهند مراجعه شد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش، شامل روستاییان انتخاب شده ساکن در مناطق روستایی اردبیل مرکزی است که بر اساس سرشماری سال 1395، برابر با 16474N= نفر و 4835 خانوار است که با توجه به مشخص بودن جامعه آماری مورد مطالعه از فرمول کوکران استفاده و حجم نمونه برابر با 375n= برای دقت بیشتر حجم نمونه 380 انتخاب شد. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه محقق ساخته بود،روایی صوری پرسشنامه توسط پنل متخصصان مورد تائید قرارگرفت و برای تعیین پایایی کمی پرسشنامه نیز از ضریب آلفای کرونباخ، استفاده شد که مقدار آلفای ذکر شده برای قسمت‌های مختلف پرسش‌نامه 76/0 تا 85/0 محاسبه شد. به منظور به دست آوردن سنجش دیدگاه ساکنان در خصوص مؤلفه‌های ذکر شده از آزمون‌های آماری میانگین پاسخ‌ها و واریانس و آزمون T تک نمونه‌ای و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج یافته‌های این پژوهش نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین گردشگری مذهبی و مؤلفه‌های اقتصادی پژوهش وجود داشته است به طوری بیشترین نقش گردشگری مذهبی در توسعه اقتصادی مناطق روستایی به این ترتیب است که درآمد (92/2)، اشتغال‌زا شدن (89/2)، بالا رفتن قیمت زمین و املاک (29/3)، سرمایه‌گذاری (91/2)، بیان‌کننده‌ای این موضوع است که گردشگری مذهبی بیشترین تأثیر را بر بالا رفتن قیمت زمین و املاک و کمترین تأثیر را بر اشتغال‌زا شدن جامعه محلی داشته است.fa_IR
dc.format.extent175
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherآئیژ عزمیfa_IR
dc.relation.ispartofجغرافیا و روابط انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofGeography and Human Relationshipsen_US
dc.subjectکلید واژگان: گردشگری مذهبیfa_IR
dc.subjectتوسعه اقتصادیfa_IR
dc.subjectاردبیل مرکزیfa_IR
dc.titleنقش گردشگری مذهبی در توسعه اقتصادی سکونتگاه‌های روستایی مطالعه موردی روستاهای بخش مرکزی اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد