نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorاروجی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, سکینهfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T21:54:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T21:54:41Z
dc.date.available1401-04-10T21:54:40Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T21:54:41Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-22en_US
dc.date.submitted1399-04-02fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, مرضیه, اروجی, محمدرضا, جعفری, سکینه. (1399). تأثیر محیط ترکیبی آموزش زبان در یادگیری دستور زبان و لغات در فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح متوسط (مقاله علمی پژوهشی). پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 9(20), 287-305. doi: 10.30479/jtpsol.2021.2463fa_IR
dc.identifier.issn2322-5394
dc.identifier.issn2676-3354
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2021.2463
dc.identifier.urihttps://jtpsol.journals.ikiu.ac.ir/article_2463.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/912875
dc.description.abstractمبنای این تحقیق بررسی تأثیر یادگیری ترکیبی[1]یا تلفیقی بر میزان یادگیری دستور زبان و واژه‌های فارسی‌آموزان سطح متوسط است. هدف از یادگیری ترکیبی یا همان بهره‌گیری از مواد آزمایشی گوناگون درهم‌آمیختن مناسب مواد آموزشی معمولی و سنتی کلاس‌های حضوری با فناوری نوین است. جامعه‌ی آماری این تحقیق زبان‌آموزان خارجی حاضر در ایران است که به یادگیری زبان فارسی مشغول‌اند. شرکت‌کنندگان در این پژوهش 60 زبان‌آموز خارجی سطح متوسط بودند که در مؤسسات ایرانی واقع در شهر تهران زبان فارسی می‌خواندند. آن‌ها به‌صورت تصادفی به دو گروه سی‌تایی شامل گروه گواه (گروه از راه دور) و گروه آزمایشی (گروه تلفیقی)   تقسیم شدند. نمونه‌گیری به‌صورت غیرتصادفی انجام گرفت. در این تحقیق، از طرحی نیمه‌آزمایشی پیروی شد و هم‌سان‌سازی شرکت‌کنندگان آن به‌‌لحاظ مهارت زبانی، دستور زبان و دانش زبانی پیش از بررسی انجام شد. بعد از اجرای روند، پس‌آزمون دستور زبان و واژه به شرکت‌کنندگان داده شد. یافته‌های تحقیق حاضر نشان می‌دهد که محیط یادگیری تلفیقی تأثیر چشمگیری بر گسترش دانش دستوری و لغوی زبان‌آموزان دارد. نتایچ تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) نشان داد که زبان‌آموزان گروه تلفیقی نسبت‌به گروه از راه دور در آزمون‌های دانش واژه‌ها و دستور زبان به‌مراتب عملکرد بهتری داشتند. نتایج این تحقیق می‌تواند برای محققان، معلمان و زبان‌شناسان مفید باشد.[1]. blendedfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.publisherImam Khomeini International Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Teaching Persian to Speakers of Other Languagesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2021.2463
dc.subjectدستور زبان فارسیfa_IR
dc.subjectفارسی‌آموزان سطح متوسطfa_IR
dc.subjectواژهfa_IR
dc.subjectیادگیری تلفیقیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانانfa_IR
dc.titleتأثیر محیط ترکیبی آموزش زبان در یادگیری دستور زبان و لغات در فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح متوسط (مقاله علمی پژوهشی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه زبان و زبان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجانfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده‌ی مسئول، دانش‌آموختۀ دکتری گروه زبان و زبان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختۀ دکتری گروه زبان و زبان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue20
dc.citation.spage287
dc.citation.epage305


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد