نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقمری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصفارپور, افسانهfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T20:26:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T20:26:09Z
dc.date.available1401-04-10T20:26:09Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T20:26:09Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2022-01-03en_US
dc.date.submitted1400-10-13fa_IR
dc.identifier.citationقمری, محمد, صفارپور, افسانه. (1400). مدل‌یابی روابط ساختاری شناخت اجتماعی و سبک‌های هویت با رفتارهای خودآسیب‌رسان با میانجی‌گری شفقت به خود در نوجوانان. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 10(2)doi: 10.30473/sc.2022.62362.2733fa_IR
dc.identifier.issn2322-3782
dc.identifier.issn2322-4312
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2022.62362.2733
dc.identifier.urihttps://sc.journals.pnu.ac.ir/article_8450.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/909357
dc.description.abstractخودآسیب‌رسانی مکانیسمی که نوجوانان برای محافظت از خود شکننده‌شان در مقابل فشارهای این دوره از آن استفاده می‌کنند و اغلب موجب آسیب جدی جسمی و روانی به خود می‌شوند. برای جلوگیری یا کاهش این رفتارها در نوجوانان، لازم است ابتدا اطلاعات مناسب در مورد این ساختار بدست آورده و عوامل مؤثر بر آنها را شناسایی نمود. براین اساس پژوهش حاضر با هدف مدل‌یابی روابط ساختاری شناخت اجتماعی و سبک‌های هویت با رفتارهای خودآسیب‌رسان با میانجی‌گری شفقت به خود در نوجوانان انجام شد. روش پژوهش همبستگی از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل تمامی نوجوانان 16-14 سال که در سال تحصیلی 1400-99 در مدارس دولتی شهر کرج مشغول به تحصیل بودند، که 247 نفر به صورت اینترنتی و از طریق شبکه‌های مجازی به صورت در دسترس با استفاده از پرسشنامه‌های سبک‌های هویت (برزونسکی، 1989) شناخت اجتماعی (نجاتی، و همکاران، 1397) رفتار خودآسیب‌رسان (کلونسکی و گلن، 2009) شفقت به خود (نف، 2003)، مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته‌های بدست آمده از ارزیابی مدل پیشنهادی به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS23 و Smart PLS3 نشان داد اثر مستقیم و منفی سبک‌های هویت (01/0>P)، و شفقت به خود (05/0>P) بر رفتارهای خود آسیب‌رسان معنادار است. اثرمستقیم و منفی شناخت اجتماعی بر رفتارهای خود آسیب‌رسان معنادار است (05/0>P)، اما اثرغیرمستقیم شناخت اجتماعی بر رفتارهای خودآسیب‌رسان معنادار نیست.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Cognitionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2022.62362.2733
dc.subject"شناخت اجتماعی"fa_IR
dc.subject"سبک‌های هویت"fa_IR
dc.subject"رفتارهای خودآسیب رسان"fa_IR
dc.subject"شفقت به خود"fa_IR
dc.subject"نوجوانان"fa_IR
dc.titleمدل‌یابی روابط ساختاری شناخت اجتماعی و سبک‌های هویت با رفتارهای خودآسیب‌رسان با میانجی‌گری شفقت به خود در نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد