نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتوکلی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorرسولی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T20:25:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T20:25:21Z
dc.date.available1401-04-10T20:25:20Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T20:25:21Z
dc.date.issued2021-11-22en_US
dc.date.issued1400-09-01fa_IR
dc.date.submitted2021-06-25en_US
dc.date.submitted1400-04-04fa_IR
dc.identifier.citationتوکلی, مرتضی, رسولی, محمدرضا. (1400). طراحی مدل کیفی الگوی مصرف رسانه ای بر سبک‌زندگی خانواده ایرانی. جامعه فرهنگ رسانه, 10(40)fa_IR
dc.identifier.urihttp://scm.iaocsc.ir/article_142313.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/909316
dc.description.abstractتأثیر رسانه‌ها بر واقعیتهای اجتماعی، امری پذیرفته شده است و با توجه به افزایش کمی و تأثیر کیفی رسانه‌ها، شناخت تأثیر مصرف رسانه‌ای بر سبک زندگی، به عنوان یکی از محوری‌ترین مباحث حوزه سبک زندگی، بیش از گذشته اهمیت مییابد. هدف این پژوهش طراحی مدل کیفی مؤلفه‌های الگوی مصرف رسانه‌ای و تأثیر آن بر سبک‌زندگی خانواده ایرانی میباشد. با توجه به هدف پژوهش نوع تحقیق از نظر هدف توسعه‌ای و روش پژوهش علی است. روش نمونه‌گیری کیفی در این پیمایش هدفمند می‌باشد. جهت مطالعه موضوع این پژوهش با استفاده از نظریات مطرح در سبک زندگی و مصرف‌رسانه‌ای به مدل ابتدایی از پژوهش دست یافته و پس از بررسی نظریات و ادبیات پژوهش اقدام به مصاحبه با 10 نفر از اساتید و صاحب‌نظران در زمینه فرهنگ، رسانه و سبک‌زندگی کرده و بعد از تحلیل مصاحبه‌ها به روش کیفی مدل جامع پژوهش به‌دست آمد. بر اساس نتایج، متغیرهای اصلی و فرعی پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند و از نظر مفهوم و شاخص‌های به‌دست آمده از مصاحبه‌ها دسته‌بندی شدند. با توجه به تحلیل‌های کیفی صورت گرفته متغیر هویت اجتماعی به شاخص اصلی سبک‌زندگی و متغیرهای مصرف فرهنگی و هویت فرهنگی نیز به شاخص اصلی الگوی مصرف رسانه‌ای در مدل نهایی اضافه شدند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.publisherIranian Association for cultural studies & communicationen_US
dc.relation.ispartofجامعه فرهنگ رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofSociety Culture Mediaen_US
dc.subjectالگوی مصرفfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectتهرانfa_IR
dc.titleطراحی مدل کیفی الگوی مصرف رسانه ای بر سبک‌زندگی خانواده ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم ارتباطات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue40


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد