• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیشایندهای به‌کارگیری کلان‌‎داده برای نوآوری در فعالیت‌های بازاریابی

    (ندگان)پدیدآور
    امینی, مائدهجعفری, سید محمدباقرمحمدیان, ایوبکریمی, آصف
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با بهره‌گیری از کلان‌داده، می‌توان از روندهای آینده بازار و ترجیحات مشتریان آگاهی دقیقی پیدا کرد و بر این اساس به نوآوری در فعالیت‌های بازاریابی اقدام کرد. اما، به‌منظور بهره‌‌گیری از این فناوری جدید در حوزه بازاریابی به عناصر و عواملی نیاز است. در این راستا، در ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ به شناسایی پیشایندهای لازم به‌منظور به‌کارگیری کلان‌داده در فعالیت‌های بازاریابی پرداخته شده است. این پژوهش به روش ﮐﯿﻔﯽ و ﺑﺎ اﺳﺘﺮاﺗﮋی تحلیل مضمون و بهره‌‌گیری از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ با متخصصان این حوزه، انجام‌ گرفته است. افراد مورد مطالعه ﭘﮋوﻫﺶ، 18 متخصص در زمینه داده و بازاریابی دیجیتال ﺑﻮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ روش نمونه‌گیری ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ. با تحلیل مصاحبه‌ها، 6 مفهوم اصلی و 17 مفهوم فرعی شناسایی شدند. یافته‌ها ﻧﺸﺎن می‌دهند که پیشایندها شامل فرهنگ داده‌محور، مهارت‌های داده‌‌محور، ایجاد نظام‌های داده‌ای، تأمین پویای منابع، قابلیت‌های بازاریابی داده‌محور و درک و حمایت مدیریت ارشد هستند. نتایج این پژوهش می‌تواند به‌منظور ارزیابی آمادگی به‌کارگیری کلان‌داده در فعالیت‌های بازاریابی سازمان‌ها، در راستای توسعه و بهبود محصولات و خدمات و تجربه بهتر مشتریان آنها به‌کار رود.
    کلید واژگان
    کلان‌‌داده
    تجزیه‌‌وتحلیل بازاریابی
    پیشایندها
    تحلیل مضمون
    نوآوری در بازاریابی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-08-23
    1400-06-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، بخش مدیریت بازرگانی و کسب‌وکار ، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
    دانشیار، بخش مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
    استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار، بخش مدیریت بازرگانی و کسب‌وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران

    شاپا
    1735-8418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/aimj.2021.141511
    http://www.aimj.ir/article_141511.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/903792

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب