دوره 16, شماره 63
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین میزان توجه به مؤلفههای تربیت شهروندی جهانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کاربست آن در نظام تعلیم و تربیت رسمی از دیدگاه معلمان مقطع متوسطه
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)هدف مقاله حاضر تبیین میزان توجه به مؤلفههای تربیت شهروندی جهانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود. روش پژوهش حاضر از طرحهای آمیخته درهمتنیده بود که دادههای کمی و کیفی با وزن مشابه گردآوری شدهاند. جامعه پژوهش شامل ...
-
واکاوی تجارب معلمان علوم در عبور دانش آموزان از فرهنگ بومی به فرهنگ علمی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)هدف مقاله حاضر واکاوی تجارب معلمان علوم دوره متوسطه اول (معلمان علوم پایه هفتم، هشتم و نهم) درباره عبور دانشآموزان از فرهنگ بومی به فرهنگ علمی است. رویکرد تحقیق کیفی و پارادیم آن تفسیری مشارکتی است و از روش پدیدارنگاری ...
-
بررسی میزان انطباق برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان با صلاحیتهای حرفهای موردنیاز دبیران مدارس متوسطه شهر اهواز
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)هدف مقاله آگاهی از میزان انطباق عناصر نهگانه برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان با صلاحیتهای حرفهای موردنیاز دبیران متوسطه شهر اهواز و تبیین دلایل انطباق یا عدم انطباق این عناصر نهگانه با صلاحیتهای حرفهای موردنیاز دبیران ...
-
مطالعه فرایند شکلگیری بعد عاطفی مشارکت معلمان در آموزش ضمن خدمت
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)چکیده: این مقاله از نوع کیفی است که با روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. بدین منظور با استفاده از نمونهگیری هدفمند و تکنیک موارد مطلوب تا اشباع نظری دادهها با مصاحبههای نیمه ساختار یافته از 28 نفر از معلمان دوره ابتدایی ...
-
مؤلفههای الگوی برنامه درسی کارورزی مبتنی برخودشرححالنویسی مورد مطالعه: مدرسان دانشگاه فرهنگیان و صاحبنظران برنامه درسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)ف از مقاله حاضر، تبیین مؤلفههای الگوی برنامه درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی بود. این تحقیق نوعی تحقیق کاربردی و از لحاظ راهبرد، رویکردی کیفی با راهبرد پدیدار شناختی است. مشارکت کنندگان متخصصان برنامهریزی درسی و ...
-
تبیین پیامدهای ضمنی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان: روایت دانشجویان و استادان دانشگاه فرهنگیان کرمان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)این مقاله با هدف بررسی و تبیین پیامدهای ضمنی برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. روش پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناختی و در قالب مصاحبه نیمه ساختاریافته با 32 نفر از استادان و دانشجویان آموزش ...
-
پدیدارشناسی تجارب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از فرآیند آموزش و یادگیری در طول همهگیری کووید- 19
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)هدف از مقاله حاضر، واکاوی تجارب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان درباره فرآیند آموزش و یادگیری در دوره کووید-19 است. رویکرد پژوهش، کیفی و راهبرد آن پدیدارشناسی است. جامعهی پژوهش کلیه دانشجومعلمان رشته علوم تربیتی دانشگاه ...
-
لزوم افزایش مشارکت معلمان در تدوین محتوای کتاب های درسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)هدف این مقاله ارزیابی یک پروژه با عنوان «ارتقای دانش و مهارت معلمان ریاضی در طراحی و تدوین محتوای کتاب درسی» است. روش تحقیق، طراحی مبتنی بر پژوهش است که در آن گروههایی از معلمان ریاضی در کنار تیمی از متخصصان برنامهریزی ...
-
جایگاه برنامهریزی درسی در آینده رشته مطالعات برنامهدرسی: (به سوی مطالعات برنامه درسی در پیوند با عمل (درگیرانه) در جنبش نو/چند بسترسازی)
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-01-21)رشته برنامه درسی به عنوان یک قلمرو تخصصی و حرفه ای با فراز و نشیب فراوان در قرن گذشته روبرو بوده است. بی تردید مهمترین تحول دوران اخیر حرکت از پارادیم برنامه ریزی درسی به پارادیم فهم برنامه درسی یا مطالعات برنامه درسی ...



