اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر افزایش خودکارآمدیپرسنل نیروی انتظامی شهرستان مسجد سلیمان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر افزایش خودکارآمدی پرسنل نیروی انتظامی شهرستان مسجد سلیمان بود. پژوهش از نوع آزمایشی دو گروهی (گروه آزمایش و گروه گواه) با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل کلیه پرسنل نیروی انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در سال 1390 بود. نمونه پژوهش شامل 40 نفر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل) بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساد ه انتخاب و از طریق گمارش تصادفی در گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش مقیاس خودکارآمدی عمومی بود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس یک راهه تحلیل شد. یافته ها نشان داد که آموزش هوش هیجانی تأثیر معناداری بر افزایش خودکارآمدی در پرسنل نیروی انتظامی گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه داشته است (001/0p
کلید واژگان
آموزش هو ش هیجانیخودکارآمدی
پرسنل نیروی انتظامی
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01




