مرور دوره 28, ویژهنامه اول؛ دین، رسانه و سواد رسانهای بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بررسی رابطه سواد رسانهای و کنشگری فعال دینی در عرصه مجازی (مطالعه موردی: طلاب علوم دینی)
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)با ظهور رسانهها و گسترش دامنه نفوذ آنها در قلمروهای مختلف فردی و جمعی انسانها در حوزههای مختلف فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، سواد رسانهای بیشازپیش مهم شده است. در پیوند میان رسانهها و دین میتوان از طلاب علوم ...
-
تحلیل روششناختی پژوهشهای سواد اطلاعاتی در بافت کتابخانههای عمومی ایران
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)هدف: هدف مقاله حاضر تحلیل روششناختی پژوهشهای حوزه سواد اطلاعاتی در بافت کتابخانههای عمومی کشور است. نوع، روش و جامعه: پژوهش ازنظر هدف کاربردی است که با استفاده از ابزار سیاههوارسی و با روشهای سرشماری و مرور اسناد بر ...
-
تحلیل گزارههای سیاستگذاری سواد رسانهای در اسناد تحولی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)هدف از این پژوهش تحلیل گزارههای سیاستگذاری سواد رسانهای در اسناد تحولی آموزشوپرورش است. روش پژوهش کیفی از نوع اسنادی-تحلیلی است. جامعه تحقیق اسناد مربوط به سیاستگذاری سواد رسانهای، مبانی نظری سند تحول بنیادین ...
-
شناسایی وظایف و الزامات اخلاقی رسانههای اسلامی در حوزه خبر و اطلاعرسانی
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)رسانهها نهادهایی هستند که با اصلاح آنها امید است تقوا در جامعه انتشار یابد و کل جامعه اصلاح شود. پژوهش در باب رسانههای اسلامی از سویی به دلیل شناسایی و ایجاد رسانههای منطبق بر جهانبینی و ارزشهای اسلامی و از سویی ...
-
معرفتیابی بنیانهای نظری سواد رسانهای بومی در ایران
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)این مقاله با رویکردی مفهومی نظری نگاشته شده است. روش آن کتابخانهای و بررسی مفاهیم آن نیز با استفاده از تحلیل فلسفی صورت گرفته است. هدف مقاله امکانسنجی و چیستی تولید ادبیات بومی درزمینه سواد رسانهای بر اساس تولید علوم ...
-
نگرش دانشجویان درباره اهمیت عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در افزایش سواد حریم خصوصی برخط
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)هدف این پژوهش تعیین نگرش دانشجویان دانشگاه رازی درباره اهمیت عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در افزایش سواد حریم خصوصی برخط است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل ...
-
کارگزار و مدیریت در رسانه طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی با تأکید بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی
(دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2021-11-22)کارگزار یا نیروی انسانی و مدیریت از مهمترین عناصر هر سازمان بهویژه در حوزه فعالیتهای وسایل ارتباطجمعی است. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بهدلیل ماهیت دینی و ارزشی انقلاب اسلامی و بر اساس اهداف و مسئولیتهایی که در ...



