شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در سازمانهای غیرانتفاعی (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان)
(ندگان)پدیدآور
سالکی, امیرمسعودحسن پور, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی (تحقیقی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده در این پژوهش، به شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان پرداخته شد. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی- توصیفی و از نظر روش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان به تعداد 66 نفر می باشد. روشهای گردآوری اطلاعات، اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه می باشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. به طوری که در بخش آمار استنباطی از آزمون T استیودنت جهت شناسایی و اولویت بندی اقدامات استراتژیک بازاریابی در کمیته امداد امام خمینی و از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرها استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد، عوامل استراتژیک بازاریابی شامل خدمت، قیمت، توزیع، ترفیع، افراد (کارکنان)، تسهیلات فیزیکی و فرآیند، اثر مثبت در موفقیت استراتژیک کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان دارند؛ که بیش ترین میانگین رتبه متعلق به متغیر خدمت با مقدار 27/4 و کم ترین میانگین رتبه متعلق به متغیر قیمت با میانگین 87/3 است.
کلید واژگان
کلمات کلیدی: اقدامات استراتژیکبازاریابی
سازمان های غیرانتفاعی
کمیته امداد امام خمینی
هرمزگان
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایراناستادیار گروه مدیریت و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران




