بررسی عوامل مؤثر بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند و تأثیر آن بر روی وفاداری و طرفداری از برند (مطالعه موردی: برند همراه اول)
(ندگان)پدیدآور
حاجی نژاد, اسماعیلسعیدی, پرویزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی (تحقیقی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش در جهت بررسی تأثیر شش عامل (CBI) بر تعیین هویت مشتری به وسیله برند (MCI) و تأثیر شناسایی تعیین هویت یک مشتری به وسیلۀ برند (MCI) بر روی وفاداری و طرفداری مشتری از برند (MCI) میباشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی؛ بر حسب شیوه گردآوری دادهها، توصیفی–پیمایشی و از نوع همبستگی، و بر پایه مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 1150000 نفر و حجم نمونه معادل با 384 نفر میباشد. روایی به صورت صوری و پایایی براساس ضریب آلفای کرونباخ در حد خوب ارزیابی شده است. نتایج حاکی از آن است که از میان 6 عامل (CBI)، به جز شهرت برند، پنج عامل دیگر دارای تأثیر معنادار و مثبتی در تعیین هویت مشتری به وسیلۀ برند بودهاند و در نهایت تعیین هویت مشتری به وسیلۀ برند نیز تأثیر معناداری در افزایش وفاداری و طرفداری از برند ایفا میکند.
کلید واژگان
برند همراه اولتعیین هویت مشتری به وسیلۀ برند
عوامل (CBI)
وفاداری
طرفداری
مدیریت بازرگانی- بازاریابی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمسازمان پدید آورنده
گروه خمدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایرانموسسه آموزش عالی کار واحد ایران




