ابهام علّی ادراکی و عملکرد سازمان مورد مطالعه: صنعت بیمه در ایران
(ندگان)پدیدآور
نجفی کلیانی, وحیدصحت, سعیدعباس نژاد, سعیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی (تحقیقی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
عملکرد سازمانی تحت تأثیر ابهام مدیران سازمان از خود و رقبایشان است. هدف تحقیق حاضر بررسی تآثیر ابهام علی ادراکی بر عملکرد سازمانی است. ابهام علی ادارکی در این تحقیق شامل ابهام علی از شایستگی ها و ابهام علی از رقبا می شود. نمونه مورد بررسی 124 نفر از مدیران میانی شرکت های بیمه فعال در شهر تهران می باشد، که تعداد 116 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده است. نتایج معادلات ساختاری نشان دهنده ی این است که ابهام از شایستگی ها اثر مثبت معنادار (23/0) و ابهام از رقبا اثر منفی معناداری (18/0-) بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد. همچنین بر اساس تحلیل رگرسیونی شیوه رهبری، جو سازمانی و ارزش های سازمان از طریق متغیر میانجی ابهام علی ادراکی اثر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارند. شیوه رهبری از طریق ابهام از شایستگی ها بیشترین اثر را بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد.
کلید واژگان
ابهام علّیتئوری مبتنی بر منابع
مدیریت استراتژیک
شایستگی های سازمانی
تقلید رقبا
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشمسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی . دانشگاه علامه طباطبایی. ایرانگروه مدیریت بازرگانی. دانشگاه علامه طباطبایی. ایران
مدیریت بازرگانی. دانشگاه علامه طباطبایی. ایران




