نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیمان فرد, فروغfa_IR
dc.contributor.authorعصاره, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorبرکت, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:26:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:26:03Z
dc.date.available1399-07-08T20:26:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:26:03Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-07en_US
dc.date.submitted1398-09-16fa_IR
dc.identifier.citationپیمان فرد, فروغ, عصاره, علیرضا, برکت, غلامحسین, حسین پور, محمد. (1399). تبیین رویکردهای ارزشیابی برنامه‌ های آموزشی ضمن خدمت نیروهای انسانی در سازمان های مدرن. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 14, 32-32. doi: 10.22034/jiera.2020.210734.2159fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.210734.2159
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_109767.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88113
dc.description.abstractوجود نیروی انسانی کارآمد و مطلع از جمله عوامل حیاتی برای ادامه بقای هرسازمان می‌باشد تا بتوانند با ارتقاء کارایی، اثربخشی و خلاقیت و ابتکار کارکنان سازمان‌ها نقش آفرین باشند. نتیجه تلاش‌های معموله و انرژی‌های مصروفه بایستی با هدف ارتقاء سطح بهره‌وری در سازمان باشد.بنابراین پژوهش حاضر با تبیین رویکردهای ارزشیابی برنامه‌ های آموزشی های ضمن خدمت نیروهای انسانی در سازمان‌ های مدرن طراحی شد. لذا با توجه به این که طرح تحقیق به صورت آمیخته بود؛ بنابراین روش پژوهش در دو مرحله و به دو صورت؛ کیفی به صورت نحلیل محتوای مضمونی به منظور طراحی الگو؛ و کمی به صورت میدانی با استفاده از پرسشنامه و نظر خواهی از صاحب نظران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان انجام گردید. حجم نمونه تعیین شده برابر با 380 نفر بود. نتایج حاصله نشان داد که بهبود رضایت شغلی و ارتقای کیفیت زندگی کاری نیروهای شاغل در سازمان ریشه در عواملی چون شکوفایی استعدادهای بالقوه و فرصت سازی برای خلاقیت و نوآوری بوده که ساز و کارهای آموزشی حین خدمت آنها را امکان پذیر نموده است. همچنین نتایج نشان داد که ارزشیابی عملکرد آموزش می تواند به عنوان یک آیینه شفافی در تنویر مدیران به درک واقعی ضعف ها، نارسایی ها و استعدادهای بالقوه در برنامه های آموزشی کارکنان باشد. بازخوردهای دریافتی از ارزشیابی، چگونگی برنامه های مهارت سازی، نخبه سازی، بهسازی و کادرسازی های توسعه گرای، از نوع دانش بنیان، علم-محور، قاعده مند وخرد-گراشالوده جهت دهنده راهبردی تشکیلات و مؤسساتی خواهد بودfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.210734.2159
dc.subjectآموزش ضمن خدمتfa_IR
dc.subjectرویکردهای ارزشیابیfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.subjectخوزستانfa_IR
dc.titleتبیین رویکردهای ارزشیابی برنامه‌ های آموزشی ضمن خدمت نیروهای انسانی در سازمان های مدرنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران، گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.spage32
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد