نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطهماسبی پور, نجفfa_IR
dc.contributor.authorابوالفضلی, پروینfa_IR
dc.contributor.authorنصری, صادقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:26:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:26:02Z
dc.date.available1399-07-08T20:26:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:26:02Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-09en_US
dc.date.submitted1398-08-18fa_IR
dc.identifier.citationطهماسبی پور, نجف, ابوالفضلی, پروین, نصری, صادق. (1399). اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره متوسطه. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 14, 29-29. doi: 10.22034/jiera.2020.208129.2141fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.208129.2141
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_109762.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88110
dc.description.abstractهدف پژوهش تعیین اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش، آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم منطقه بام و صفی آباد از توابع اسفراین بود. نمونه هم شامل کلیه دانش آموزانی بود که نمره پرسش نامه های تاب آوری و عزت نفس آنان پایین تر از میانگین بود که از میان آنها تعداد 40 دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب و در گروههای آزمایش و کنترل( هرگروه 20 نفر) تقسیم شدند. ابزارهای های پژوهش، پرسشنامه های تاب آوری تحصیلی ساموئلز (2004) و عزت نفس کوپر اسمیت (1967) بود. برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی طی هشت جلسه نود دقیقه ای، فقط در گروه آزمایش اجرا شد. داده ها با آزمون کوواریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و مولفه هایش و همچنین بر عزت نفس و مولفه هایش(بجز مولفه ی عزت نفس خانوادگی) تاثیر مثبتی داشت(P<0/001). درنتیجه برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در افزایش عزت نفس و تاب آوری تحصیلی موثر بود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.208129.2141
dc.subjectبرنامه کاهش استرسfa_IR
dc.subjectذهن آگاهیfa_IR
dc.subjectتاب آوری تحصیلیfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.titleاثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.spage29
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد