• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه استان کهگیلویه وبویراحمد

    (ندگان)پدیدآور
    زاهد بابلان, عادلسمیع زاده, حجت اللهمعین کیا, مهدیخالق خواه, علی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر با هدف تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه انجام گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل داده‌اند. 900 نفر به شیوه نمونهگیری خوشه‌ای انتخاب گردید. ابزار جمعآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت بررسی روائی و پایایی ابزارهای اندازهگیری به روائی محتوا و نتایج مدل اندازهگیری استناد شد که نتایج روایی و پایایی پرسشنامهها تأیید شد. برای تحلیل داده‌ها از مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Smart PLS 3 استفاده شد. بر اساس نتایج، هر یک از مقادیر پیش بین مدل، درصدی از واریانس مشتری گرایی در نظام آموزشی را تبیین می‌کنند. در بررسی مدل نهایی پژوهش مشخص شد که مجموع متغیرهای مستقل قادر به تبیین 77 درصد از تغییرات مشتری گرایی در نظام آموزشی هستند که مقدار قابل توجهی است. قدرت پیش‌بینی مدل در مورد مشتر گرایی قوی گزارش شد. بر اساس نتایج بررسی معناداری ضرایب مسیر مدل ساختاری پژوهش، آماره t برای ارتباط تمام متغیرها بیشتر از 1.96 بوده و بر این اساس در سطح اطمینان 95 درصد معنادار گزارش شدند (P-Value ≤ 0.01). با توجه به مقدار بدست آمده برای GOF به میزان 0.669 بوده که قوی بودن مدل را نشان می‌دهد، و بنابراین برازش مناسب مدل کلی تأیید شد.
    کلید واژگان
    دوره متوسطه
    مدیریت کیفیت فراگیر
    نظام آموزشی

    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل، ایران
    دانشیار علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشیار علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.206360.2113
    http://www.jiera.ir/article_109757.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88106

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب