• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل مدیریت استعداد معلمان درنظام آموزش و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    زمانی فرد, زیبادارایی, مهریفرح بخش, سعید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت استعداد اموزگاران در سالِ تحصیلی 97-1396 انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری شامل خبرگان یعنی افراد دارای سابقه تدریس در حوزه مدیریت استعداد ، افراد دارای کتب و مقالات مرتبط ،افراد دارای سایقه کار در وزارت اموزش و پرورش و سازمانهای اموزش و پرورش استانها در حوزه مدیریت استعداد و هم چنین اموزگاران آگاه در زمینه مدیریت استعداد بودند که به روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب گردیدند و مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. بر اساس تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها، 42 شاخص استخراج گردید.درمرحله بعد پرسشنامه بسته پاسخ بر اساس شاخصهای حاصل از مصاحبه ها و شاخصهای مستخرج از ادبیات و پیشینه تحقیق(62شاخص) بر مبنای طیف هفت درجه ای لیکرت با 104گویه طراحی و تدوین گردید و طی سه راند در اختیار خبرگان قرار گرفت .در پایان هر راند داده های به دست امده با استفاده از میانگین رتبه ای و ضریب توافق کندال تحلیل شدند.نتایج محاسبه ضریب توافق کندال در پایان راند سوم نشان دادچون مقدار به دست آمده برای آماره آزمون کندال(705/0) در سطح خطای 001/0=α معنی‌دار است(001/0>sig)، چنین استنباط می‌شود که بین پاسخگویان درارتباط با سوالات توافق معنی‌دار وجود دارد و مقدار به دست آمده بری آماره کندال حاکی از اتفاق نظر قابل قبول بین پاسخگویان میباشدبنابراین در راند سوم مرحله کیفی به پایان رسید و مدل مدیریت استعداد اموزگاران با 36 شاخص وشش مولفه برنامه ریزی استراتژیک، شناسایی،گزینش،جذب، بهسازی ونگهداری پدیدار شد.
    کلید واژگان
    مدل
    استعداد
    مدیریت استعداد
    تکنیک دلفی
    آموزگاران

    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،واحدخرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی،خرم آباد، ایران
    استادیار مدیریت آموزشی ، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،واحدخرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی،خرم آباد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه لرستان،خرم آباد، ایران

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.199780.2030
    http://www.jiera.ir/article_109739.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88091

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب