• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 4, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 4, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی مراکز یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی زوارکی, اسماعیلسلیمانی ازندریانی, حسیندرتاج, فریبا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    575.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه: اعضای جامعۀ به لحاظ ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی تفاوت‏های قابل ملاحظه ای با دیگر همسالان خود دارند. به نحوی که به دلیل همین تفاوت‏های محسوس قادر نیستند از برنامه‏های درسی عادی که اصولاٌ بر پایه ویژگی‏ها و توانایی های مشترک اکثریت کودکان در سنین مختلف تنظیم گردیده است، به طور مناسب بهره‏مند گردند. هدف: هدف ار این پژوهش ارزیابی کیفی مراکز یادگیری موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود در مولفه های نیروی انسانی، محیط فیزیکی، رسانه ها، مواد و تجهیزات می‏باشد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی بوده و از روش نمونه‏گیری تصادفی ساده برای تعین نمونه مورد نظر استفاده شد. جامعۀ آماری شامل کلیه کارشناسان شاغل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پژوهشکده کودکان استثنایی و همچنین مدیران مراکز یادگیری دانش‏آموزان استثنایی شهر تهران می‏باشد. یافته‏ها: نتایج بدست آمده نشان می‏دهد که 1-مراکز یادگیری موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی (تهران) در مولفه نیروی انسانی از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود ضعیف می‏باشند.2- مراکز یادگیری موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی (تهران) در مولفه محیط فیزیکی از نظر نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود ضعیف می‏باشند.3- مراکز یادگیری موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی (تهران) در مولفه رسانه ها، مواد و تجهیزات از نظر نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود دچار  ضعیف می‏باشند. نتیجه‏گیری: نتایج به دست امده نشان داد که مراکز یادگیری موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مولفه های نیروی انسانی، محیط فیزیکی، رسانه ها، مواد و تجهیزات ضعیف ارزیابی می شوند. این یافته‏ها تا حدود زیادی نیز با نتایج سایر پژوهش‏های انجام شده مطابقت داشت.
    کلید واژگان
    مراکز یادگیری
    آموزش و پرورش استثنایی
    نیروی انسانی
    محیط فیزیکی
    رسانه ها
    مواد و تجهیزات

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2010-08-23
    1389-06-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ـ گروه تکنولوژی آموزشی
    کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی
    عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور کرمان

    شاپا
    2383-1324
    URI
    http://www.jiera.ir/article_83260.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88045

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب