تحلیل محتوای فصلنامۀ علمی پژوهشی « پژوهش در نظام های آموزشی»
(ندگان)پدیدآور
رضوانی فر, شیرینحسینی لرگانی, سیده مریممحمودیان, حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدهبه منظور « پژوهش در نظامهای آموزشی » هدف پژوهش، بررسی وضعیت محتوای مقالههای فصلنامۀشناسایی و بررسی قلمرو موضوعی و روش پژوهشی مورد استفادة آنها در دورة سه ساله (از آغازانتشار در سال 86 تا پایان سال 1389 ) بوده است. روش پژوهش تحلیل محتواست که روشی استنباطیاست که به صورت منظم و عینی به منظور تعیین ویژگیهای مورد نظر در 64 مقالۀ فصلنامه به کار بردهشد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بیشتر مقاله با موضوع پژوهش در آموزش( 25 درصد مقالهها)،روش پژوهشی پیمایشی ( 31.2 درصد مقالهها) و جامعۀ هدف کارشناسان، تحقیقات قبلی و نظامآموزشی کشور ( 32.8 درصد مقالهها) انتشار یافتهاند.
کلید واژگان
تحلیل محتوامقاله
فصلنامۀ پژوهش در نظام های آموزشی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد رشتۀ سنجش و اندازهگیری دانشگاه علامه طباطبائیعضو هیئت علمی مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
دانشجوی کارشناس ارشد رشتۀ سنجش و اندازهگیری دانشگاه علامه طباطبائی




