نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی پور, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorسعدمحمدی, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:48Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:48Z
dc.date.issued2011-08-23en_US
dc.date.issued1390-06-01fa_IR
dc.date.submitted2011-03-23en_US
dc.date.submitted1390-01-03fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی پور, بهمن, سعدمحمدی, معصومه. (1390). بررسی تأثیر متغیرهای فردی در اضطراب کامپیوتر در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 5(13), 173-211.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_53222.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88024
dc.description.abstractچکیده<br />پژوهش حاضر به منظور بررسی روابط اضطراب رایانه با تجربۀ رایانه، سن، جنسیت، رشتۀ<br />تحصیلی و انگیزة پیشرفت دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران<br />صورت گرفت. در این پژوهش 151 دانشجوی شرکتکننده در دورههای مجازی به صورت<br />تصادفی انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامۀ محققساخته تجربۀ رایانه،<br />مقیاس درجهبندی اضطراب رایانه و پرسشنامۀ انگیزة پیشرفت استفاده شد . نتایج نشان داد که<br />بین رشتۀ تحصیلی و سن با میزان اضطراب رایانه تفاوت معناداری وجود ندارد. آزمون تحلیل<br />واریانس نشان داد که تجربۀ رایانه و انگیزة پیشرفت بیشترین روابط منفی و معنادار را با<br />اضطراب رایانه دارند. میانگین اضطراب رایانه دو جنس دختر و پسر تفاوت معناداری نشان<br />داد؛ به طوری که دختران از اضطراب رایانه بیشتری نسبت به پسران برخوردارند . تفاوت<br />معناداری در انگیزة پیشرفت بین دو جنس ب ه دست نیامد . پیشنهاد م یشود که دورههای<br />آموزشی رایانه ارائه شود تا با افزایش تجربۀ رایانه، اضطراب رایانه کاهش یابد.<br />fa_IR
dc.format.extent353
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectاضطراب رایانهfa_IR
dc.subjectتجربۀ رایانهfa_IR
dc.subjectانگیزة پیشرفتfa_IR
dc.subjectکامپیوترfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر متغیرهای فردی در اضطراب کامپیوتر در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue13
dc.citation.spage173
dc.citation.epage211


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد