اثرات و نحوه ارزیابی پویا ، ارزیابی پویای رایانهای ، ارزیابی ایستا و درک مطلب
(ندگان)پدیدآور
یعقوبی, مهدیرزمجو, سید آیت اللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه مقایسه اثرات ارزیابی پویا رایانهای، ارزیابی پویا و ارزیابی ایستا بر عملکرد درک مطلب است. همچنین نگرش زبانآموزان نسبت به ارزیابیهای ایستا، پویا و پویا رایانهای مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش از نوع ترکیبی و راهبرد اکتشافی – متوالی است. به این منظور، امتیازات آزمون به عنوان دادههای کمی و محتوای بدست آمده از مصاحبههای نیمه ساختار یافته به عنوان دادههای کیفی مورد استفاده قرار گرفتند. شرکتکنندگان در این مطالعه شامل 60 زبانآموز ایرانی بوده که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی می آموختند و سطح مهارت آنان در زبان انگلیسی، متوسط بود. زبان آموزان به گروههای ارزیابی پویا و ارزیابی پویا رایانه ای تقسیم بندی شدند. به منظور اطمینان حاصل نمودن از عدم وجود تفاوت معنادار و قابل توجه در درک مطلب هر یک از این گروهها، عملکرد خوانش زبانآموزان قبل از انجام این مطالعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. پس از آن زبانآموزان در پس آزمون خواندن و درک مطلب شرکت کردند. در پایان در خصوص بررسی نگرش آنان نسبت به ارزیابیهای ایستا، پویا و پویا رایانهای از شرکت کنندگان مصاحبه نیمه ساختاری به عمل آمد. نتایج تحلیل آماری نشان داد که هر دو ارزیابی پویا و پویا رایانهای، تاثیرات قابل توجهی بر بهبود عملکرد درک مفاهیم شرکت کنندگان داشتهاند. همچنین ارزیابی پویا رایانهای نسبت به ارزیابی پویا در زمینه عملکرد درک مطلب موثرتر بوده است. تحلیل مصاحبهها نشان داد که همه شرکت کنندگان، نگرش مثبتی نسبت به ارزیابی پویا رایانهای در مقایسه با انواع قدیمی ارزیابیهای پویا و ایستا داشتند.
کلید واژگان
ارزیابی پویاارزیابی پویا رایانهای
ارزیابی ایستا
درک مطلب
نگرشها
شماره نشریه
49تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایراناستاد دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
شاپا
2383-1324Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ارگونومیک جابجایی بیمار در کارکنان اتاق عمل با استفاده از دو ابزار "ارزیابی جابجایی بیمار" و " ارزیابی سریع تمام بدن"
راستی, لیلا؛ ارسلانی, نرگس؛ مقصودیپور, مریم؛ حسینزاده, سمانه (انجمن علمی پرستاری ایران, 2016-12-01)مقدمه: افزایش آسیبهای ناشی از جابجایی بیماران در پرستاران نشان میدهد که بهکارگیری روشهای آموزشی موجود در جابجایی بیماران، تأثیر چندانی در اجرای صحیح روش نداشته است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ...
-
ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی آذربایجانغربی
ملازاده, ابراهیم؛ علیمحمدی اصل, ابراهیم؛ زمستانی, قادر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2012-02-20)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستمهای ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجانغربی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاههای ...
-
مقایسه نتایج ارزیابی اختلالات اسکلتی-عضلانی کارکنان رایانه با روش های ناراحتی های اسکلتی-عضلانی کرنل، ارزیابی سریع فوقانی و ارزیابی سریع تنش اداری
سهرابی, محمدصادق؛ فریدی زاد, امیر مسعود؛ فراستی, فرهاد (دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 2015-10-01)مقدمه: بیش از 60 درصد درصد از کارکنان بخش اداری در کشورهای در حال توسعه از ناراحتی های فیزیکی شکایت دارند که بسیاری از این ناراحتی ها مرتبط با اختلالات اسکلتی-عضلانی می باشد. شیوع اختلالات اسکلتی-عضلانی در میان کشورهای در ...




