• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, شماره 49
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 14, شماره 49
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثرات و نحوه ارزیابی پویا ، ارزیابی پویای رایانه‌ای ، ارزیابی ایستا و درک مطلب

    (ندگان)پدیدآور
    یعقوبی, مهدیرزمجو, سید آیت الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    495.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه مقایسه اثرات ارزیابی پویا رایانه‌ای، ارزیابی پویا و ارزیابی ایستا بر عملکرد درک مطلب است. همچنین نگرش زبان‌آموزان نسبت به ارزیابی‌های ایستا، پویا و پویا رایانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش از نوع ترکیبی و راهبرد اکتشافی – متوالی است. به این منظور، امتیازات آزمون به عنوان داده‌های کمی و محتوای بدست آمده از مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته به عنوان داده‌های کیفی مورد استفاده قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه شامل 60 زبان‌آموز ایرانی بوده که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی می آموختند و سطح مهارت آنان در زبان انگلیسی، متوسط بود. زبان آموزان به گروههای ارزیابی پویا و ارزیابی پویا رایانه ای تقسیم بندی شدند. به منظور اطمینان حاصل نمودن از عدم وجود تفاوت معنادار و قابل توجه در درک مطلب هر یک از این گروه‌ها، عملکرد خوانش زبان‌آموزان قبل از انجام این مطالعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. پس از آن زبان‌آموزان در پس آزمون خواندن و درک مطلب شرکت کردند. در پایان در خصوص بررسی نگرش آنان نسبت به ارزیابی‌های ایستا، پویا و پویا رایانه‌ای از شرکت کنندگان مصاحبه نیمه ساختاری به عمل آمد. نتایج تحلیل آماری نشان داد که هر دو ارزیابی پویا و پویا رایانه‌ای، تاثیرات قابل توجهی بر بهبود عملکرد درک مفاهیم شرکت کنندگان داشته‌اند. همچنین ارزیابی پویا رایانه‌ای نسبت به ارزیابی پویا در زمینه عملکرد درک مطلب موثرتر بوده است. تحلیل مصاحبه‌ها نشان داد که همه شرکت کنندگان، نگرش مثبتی نسبت به ارزیابی پویا رایانه‌ای در مقایسه با انواع قدیمی ارزیابی‌های پویا و ایستا داشتند.
    کلید واژگان
    ارزیابی پویا
    ارزیابی پویا رایانه‌ای
    ارزیابی ایستا
    درک مطلب
    نگرش‌ها

    شماره نشریه
    49
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
    استاد دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2020.188446.1899
    http://www.jiera.ir/article_108272.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88000

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ارگونومیک جابجایی بیمار در کارکنان اتاق عمل با استفاده از دو ابزار "ارزیابی جابجایی بیمار" و " ارزیابی سریع تمام بدن" 

      راستی, لیلا؛ ارسلانی, نرگس؛ مقصودی‌پور, مریم؛ حسین‌زاده, سمانه (انجمن علمی پرستاری ایران, 2016-12-01)
      مقدمه: افزایش آسیب‌های ناشی از جابجایی بیماران در پرستاران نشان می‌دهد که به‌کارگیری روش‌های آموزشی موجود در جابجایی بیماران، تأثیر چندانی در اجرای صحیح روش نداشته است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی و مقایسه اثر آموزش روش ...

    • ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستم‌های ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی 

      ملازاده, ابراهیم؛ علی‌محمدی اصل, ابراهیم؛ زمستانی, قادر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2012-02-20)
      پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل درخت ارزیابی فازی برای بررسی سیستم­های ارزیابی عملکرد کارکنان و انتخاب سیستم ارزیابی مناسب برای دانشگاه­های آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاه­های ...

    • مقایسه نتایج ارزیابی اختلالات اسکلتی-عضلانی کارکنان رایانه با روش های ناراحتی های اسکلتی-عضلانی کرنل، ارزیابی سریع فوقانی و ارزیابی سریع تنش اداری 

      سهرابی, محمدصادق؛ فریدی زاد, امیر مسعود؛ فراستی, فرهاد (دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 2015-10-01)
      مقدمه: بیش از 60 درصد درصد از کارکنان بخش اداری در کشورهای در حال توسعه از ناراحتی های فیزیکی شکایت دارند که بسیاری از این ناراحتی ها مرتبط با اختلالات اسکلتی-عضلانی می باشد. شیوع اختلالات اسکلتی-عضلانی در میان کشورهای در ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب