| dc.contributor.author | الهامیان, نگار | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاجی حسین نژاد, غلامرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسی پور, نعمت الله | fa_IR |
| dc.contributor.author | کیان, مرجان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:39Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:39Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:39Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:39Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-09-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-06-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | الهامیان, نگار, حاجی حسین نژاد, غلامرضا, موسی پور, نعمت الله, کیان, مرجان. (1398). طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 13(46), 145-161. doi: 10.22034/jiera.2019.188169.1896 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.188169.1896 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_101705.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87978 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزشوپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران انجام یافته است. روش این پژوهش اسنادی- تحلیلی بود. جامعه موردمطالعه کلیه اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، شامل مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 بود. نتایج نشان داد که ویژگیهای مجری و مخاطب اجرای برنامهی درسی شامل ویژگیهای اخلاقی، حرفهای و فردی بود. ویژگیهای برنامه درسی شامل ویژگیهای هویتی و حرفهای بود، دو ویژگی ذهنی (فضای زمینه) و عینی (واقعیت زمینه) ویژگیهای زمینهی برنامهی درسی را تشکیل دادن و در تعامل عناصر اجرای برنامهی درسی دو ویژگی ذهنی (پنهان) و عینی (آشکار) شناسایی شدند. در این پژوهش الگوی طراحی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم بر اساس اسناد بالادستی بر ویژگیهای حرفهای و هویتی تأکید دارد و فرد مورد تعلیم بر اساس این اسناد، فردی حائز صلاحیتهای حرفهای در موقعیتهای تربیتی است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 643 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.188169.1896 | |
| dc.subject | اجرا | fa_IR |
| dc.subject | اسناد تحولی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | تربیتمعلم | fa_IR |
| dc.title | طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیتمعلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری، رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه برنامهریزی درسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 145 | |
| dc.citation.epage | 161 | |