نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالهامیان, نگارfa_IR
dc.contributor.authorحاجی حسین نژاد, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorموسی پور, نعمت اللهfa_IR
dc.contributor.authorکیان, مرجانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:39Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:39Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-17en_US
dc.date.submitted1398-06-26fa_IR
dc.identifier.citationالهامیان, نگار, حاجی حسین نژاد, غلامرضا, موسی پور, نعمت الله, کیان, مرجان. (1398). طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت‌معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 13(46), 145-161. doi: 10.22034/jiera.2019.188169.1896fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.188169.1896
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_101705.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87978
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت‌معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش‌وپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران انجام یافته است. روش این پژوهش اسنادی- تحلیلی بود. جامعه موردمطالعه کلیه اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، شامل مبانی نظری سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 بود. نتایج نشان داد که ویژگی‌های مجری و مخاطب اجرای برنامه­ی درسی شامل ویژگی‌های اخلاقی، حرفه­ای و فردی بود. ویژگی‌های برنامه درسی شامل ویژگی‌های هویتی و حرفه­ای بود، دو ویژگی ذهنی (فضای زمینه) و عینی (واقعیت زمینه) ویژگی‌های زمینه­ی برنامه­ی درسی را تشکیل دادن و در تعامل عناصر اجرای برنامه­ی درسی دو ویژگی ذهنی (پنهان) و عینی (آشکار) شناسایی شدند. در این پژوهش الگوی طراحی اجرای برنامه درسی تربیت‌معلم بر اساس اسناد بالادستی بر ویژگی‌های حرفه­ای و هویتی تأکید دارد و فرد مورد تعلیم بر اساس این اسناد، فردی حائز صلاحیت­های حرفه­ای در موقعیت­های تربیتی است.fa_IR
dc.format.extent643
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.188169.1896
dc.subjectاجراfa_IR
dc.subjectاسناد تحولیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectتربیت‌معلمfa_IR
dc.titleطراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت‌معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری، رشته برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue46
dc.citation.spage145
dc.citation.epage161


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد