| dc.contributor.author | یوسفی, نوریه | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفی, نسترن | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفی, حسن پاشا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:38Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-11-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-08-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یوسفی, نوریه, شریفی, نسترن, شریفی, حسن پاشا. (1398). نقش واسطهای انگیزش تحصیلی در رابطه بین سرمایههای روانشناختی و فرسودگی تحصیلی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 13(46), 49-66. doi: 10.22034/jiera.2019.150043.1643 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.150043.1643 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_99721.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87972 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر تعیین نقش میانجیگری ابعاد انگیزش تحصیلی در رابطه بین سرمایه روانشناختی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران مرکز، تهران شرق و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ بود که از میان آنها به روش نمونهبرداری تصادفی چندمرحلهای ۴۱۰ نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو، ۱۹۹۷)، مقیاس انگیزش تحصیلی (والرند و همکاران، ۱۹۹۲)، پرسشنامه خوشبینی (شیر و کارور، 1985)، مقیاس تابآوری (کانر ودیویدسون، 2003) و مقیاس امید بزرگسالان (اِسنایدر و همکاران، 1991) بود. دادهها با استفاده از روش الگویابی معادلههای ساختاری تحلیل شدند. انگیزه تحصیلی درونی و بیانگیزگی تحصیلی بهصورت منفی و معنادار اثر سرمایه روانشناختی بر فرسودگی تحصیلی را میانجیگری میکنند. پیشنهاد میشود برای همه دانشجویان سرمایههای روانشناختی و زمینه برای رشد و شکوفایی استعدادها فراهم شود تا افراد انگیزه کافی برای تلاش و تکاپو در راستای رسیدن به هدف داشته باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 851 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.150043.1643 | |
| dc.subject | انگیزش تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | سرمایه روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | فرسودگی تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | نقش واسطهای انگیزش تحصیلی در رابطه بین سرمایههای روانشناختی و فرسودگی تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری رشته روانشناسی تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 49 | |
| dc.citation.epage | 66 | |