نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچنگایی, مهتابfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorفرحبخش, کیومرثfa_IR
dc.contributor.authorشریعتمدار, آسیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:37Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:37Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-05en_US
dc.date.submitted1396-12-14fa_IR
dc.identifier.citationچنگایی, مهتاب, سلیمی, حسین, فرحبخش, کیومرث, شریعتمدار, آسیه. (1398). موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی: یک مطالعه کیفی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 13(45), 75-91. doi: 10.22034/jiera.2019.121575.1372fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.121575.1372
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_88223.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87963
dc.description.abstractاین ﭘـﮋوﻫﺶ با هدف شناسایی پیشایندهای موّفقیّت و عدم موّفقیّت تحصیلی بر اساس تجارب زیسته دانشجویان موفق و مشروط با روش پژوهش کیفی پدیدارشناسی انجام شد. مشارکت­کنندگان در پژوهش شامل ۱2 دانشجو با وضعیت تحصیلی مشروط و 8 دانشجو با معدل تحصیلی بالای 17 بود که به­صورت هدفمند انتخاب شدند و اطلاعات آنان از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع‌آوری گردید. مصاحبه­های ضبط‌شده به‌صورت مکتوب درآمده و با روش کلایزی تجزیه‌وتحلیل گردید. از مصاحبه­های دانشجویان موفق مضامین عوامل فردی و عوامل اجتماعی و از مصاحبه­های دانشجویان مشروط مضامین عوامل فردی، مشکلات آموزش، تأثیر انگیزشی منفی همسالان و مشکلات خانواده به دست آمد. هم­چنین در مقایسه گروه‌ها ۱۰ زیر مضمون مشترک شامل عملکرد تحصیلی قبلی، هدفمندی، علاقه به رشته تحصیلی، مهارت­های مطالعه، تلاش، امیدواری، مکان کنترل، سازگاری با شرایط، تأثیر انگیزشی دوستان و شرایط خانواده از تحلیل­ها انتزاع شد که می­تواند در برنامه­های مشاوره تحصیلی موردتوجه مشاوران قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent652
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2019.121575.1372
dc.subjectپدیدارشناسی توصیفیfa_IR
dc.subjectتجارب زیستهfa_IR
dc.subjectمشروطی تحصیلیfa_IR
dc.subjectموّفقیّت تحصیلیfa_IR
dc.titleموفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی: یک مطالعه کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مشاوره، دانشکده علوم تربیتی ومشاوره، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue45
dc.citation.spage75
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد