• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 12, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 12, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    قابلیت‌های حرفه‌ای موردنیاز اعضای هیأت علمی با توجه به تحولات جدید در دانشگاه: یک مطالعه کیفی

    (ندگان)پدیدآور
    جمالی زواره, بتولنصر, احمدرضانیلی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    629.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش کیفی بررسی قابلیت­های اساسی اعضای هیأت علمی دانشگاه برای کشف الگوی مفهومی قابلیت­های حرفه­ای اعضای هیأت علمی بوده است. روش مورداستفاده کیفیاکتشافی بود که با استفاده از رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد. مشارکت‌کنندگان در پژوهش 26 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 96-95 بودند. نوع انتخاب نمونه هدفمند بوده است و انتخاب نمونه­ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. داده­ها نیز از طریق مصاحبه نیمه سازمان‌یافته جمع‌آوری شد. برای تحلیل داده­ها، از روش تحلیل ساختاریو تفسیری استفاده شده است. یافته­های این پژوهش نشان داد که قابلیت­های اساسی اعضای هیأت علمی شامل پنج قابلیت اصلی شامل قابلیت­های عمومی، آموزشی، پژوهشی، تخصصی و اخلاق حرفه­ای است. قابلیت­های عمومی شامل ویژگی‌های روانی، فردی و نگرشی، قابلیت­های آموزشی شامل مهارت­های تدریس، مدیریت کلاس درس، کاربست اصول تربیتی، مخاطب شناسی، قابلیت­های تخصصی شامل تسلط بر ابعاد دانش تخصصی، قابلیت­های پژوهشی شامل اجرای پژوهش، تولید و انتشار آثار علمی و اخلاق حرفه­ای شامل مهارت­های ارتباطی، اخلاق حرفه­ای در آموزش، اخلاق حرفه­ای در پژوهش و تعهد نسبت به دانشجو بود.
    کلید واژگان
    ارتقاء
    رشد حرفه‌ای
    قابلیت‌های حرفه‌ای

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2018-04-21
    1397-02-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه اصفهان
    گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان
    گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2018.64747
    http://www.jiera.ir/article_64747.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87916

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب