• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پژوهش در نظام های آموزشی
    • دوره 11, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر نظریة یادگیری وینچ

    (ندگان)پدیدآور
    پناهی, غلامحسنقائدی, یحییضرغامی, سعیدعبداللهی, محمدحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    432.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر دیدگاه وینچ درباره فلسفة یادگیری است‌‌. در این راستا، با استفاده از شیوه تحلیل مفهومی، ابتدا مفهوم یادگیری و دیدگاه‌های روان‌شناسانه و نیز مکاتب فلسفی یادگیری ارائه شده است‌‌. سپس اصول اساسی فلسفة یادگیری از منظر وینچ تشریح شده است‌‌. در تبیین جایگاه فلسفة یادگیری وینچ در میان سایر نظریات روان‌شناسانه، مشخص شد که علیرغم تأکید رفتارگرایان بر رفتار آشکار موجودات زنده و تأکید شناخت‌گرایان بر فرایندهای شناختی، وینچ با جداسازی ابعاد عاطفی، شناختی و رفتاری در انسان مخالف است‌‌. وینچ همچون رفتارگرایان با مفهوم تربیت موافق است، اما برداشت او از تربیت متفاوت با نظر رفتارگرایان است‌‌. همچنین او بر اهمیت تأثیر توجه و تفکر در یادگیری تأکید می‌کند‌‌. این همان چیزی است که به‌صورت برجسته در نظریه‌های شناختی و به‌صورت کم‌رنگ‌تر در نظریه‌های رفتاری نیز دیده می‌شود‌.
    کلید واژگان
    یادگیری
    فلسفة یادگیری
    فلسفة یادگیری وینچ‌

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    انجمن پژوهش های آموزشی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی
    دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی
    دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی
    دانشیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2383-1324
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2017.51090
    http://www.jiera.ir/article_51090.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87876

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب