نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیادگار زاده, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, کوروشfa_IR
dc.contributor.authorمهر محمدی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorعارفی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:19Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:19Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-23en_US
dc.date.submitted1392-02-03fa_IR
dc.identifier.citationیادگار زاده, غلامرضا, فتحی, کوروش, مهر محمدی, محمود, عارفی, محبوبه. (1393). طراحی و تدوین وظایف و تکالیف شغلی متخصصان برنامة درسی آموزش عالی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 8(26), 7-45.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_50245.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87862
dc.description.abstractهدف از این مطالعه تدوین وظایف و تکالیف شغلی متخصصان برنامة درسی است. این هدف در قالب دو سؤال پژوهشی<br />مورد بررسی قرار گرفته است: وظایف اصلی متخصصان برنامة درسی کدامند؟، تکالیف و زیر تکالیف متخصصان برنامة<br />درسی کدامند؟ روش پژوهش از نوع کیفی مشارکتی و ابزار مورد استفاده دیکوم بوده است. در کارگاه دیکوم مقدماتی<br />تعداد 7 نفر و در کارگاه تکمیلی 8 نفر از افراد صاح بنظر در حوزه برنامة درسی مشارکت داشت هاند. تحلیل داده ها با<br />روش تحلیل محتوای موضوعی انجام شده است. فرایند اجرایی کار در قالب کارگاه یک و نیم روزه دیکوم طراحی و اجرا<br />شده است. نتایج پژوهش نشان داد متخصصان برنامة درسی برای عمل به نقش حرفه ای خود 11 تکلیف اصلی شامل<br />«مدیریت تیم برنامه ریزی درسی، نقد و تحلیل برنامه های درسی، سیاستگذاری و تدوین راهبردها، نظریه پردازی، نظارت<br />بر طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامة درسی، آموزش و ترویج برنامة درسی، پژوهش، همساز کردن عناصر برنامه با هم و<br />برنامة درسی با نظام آموزشی، مشارکت در بازنگری برنامه های درسی، ارزشیابی و اعتبارسنجی و خدمات مشاوره ای »<br />را بر عهده دارند. این یازده وظیفه دارای 68 تکلیف اصلی و حدود 173 زیر تکلیف هستند که به نوعی چارچوب کار<br />متخصص برنامة درسی آموزش عالی را نشان م یدهند.fa_IR
dc.format.extent462
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectمتخصص برنامة درسیfa_IR
dc.subjectوظیفهfa_IR
dc.subjectتکلیفfa_IR
dc.subjectدیکومfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی درسیfa_IR
dc.subjectشغلfa_IR
dc.titleطراحی و تدوین وظایف و تکالیف شغلی متخصصان برنامة درسی آموزش عالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار سازمان سنجش آموزش کشورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue26
dc.citation.spage7
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد